Helyrerántották a Peugeot 3008-as arányait
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a 3008-as nem volt a Peugeot legsikerültebb autója. Valahova félútra szánhatták az egyterűek és városi terepjárók közé, ami elég szerencsétlen arányokat szült. Ráadásul épp egy olyan pillanatban született, amikor a Peugeot épp levetette előző, igazán markáns stílusát, de még kereste a következőt.

Az ügyetlenkedéssel persze helyzetbe hozták a konkurenciát, a Nissan Qashqaihoz vagy a VW Tiguanhoz hasonló, célszerűbb, vagy legalább jobb fellépésű típusokat, de ki kellett várni, míg a régi típus kifut, és jöhet az utód. Az új modell azonban sokkal ígéretesebb: a Peugeotnál láthatóan eldöntötték mit akarnak, és talán a szabvány EMP2 padlólemez is többet enged, mindenesetre 3008 sokkal kellemesebb jelenségnek tűnik az elődjénél. A tengelytáv látványosan hosszabb, a motorháztető határozottabb, az egész jármű autószerűbb az elődjénél, még ha nem is tűnik sokkal karakteresebbnek a kategória többi képviselőjénél.
A tervezők láthatóan igyekeztek, erre utal a kétszínű fényezés, és a mozgalmas – vagy zavaros, nézőpont kérdése – orr-kialakítás, de ez így sem több, mint az új sláger-kategória, a kompakt SUV egy újabb megtestesülése, ezúttal ágaskodó oroszlános festéssel. Annak viszont korrekt, legalábbis az adatok alapján. A csomagtér alaphelyzetben is 520 literes, de növelték a hátsó lábteret is vagy két és fél centivel, a fejteret pedig 3,6-tal. Az egyértelműen terebélyesebb autó ezzel együtt vagy száz kilogrammal nyom kevesebbet, mint az elődje.
A motorválaszték már a kezdetektől elég bőséges lesz. Az alapváltozatokba a jól ismert 1,2 literes háromhengeres benzines került, itt turbóval 130 lóerőt ad le. A csúcs-benzines viszont 1,6 literes négyhengeres turbómotor 165 lóerővel. Dízelmotorból is kétféle közül lehet majd választani, az 1,6 literes HDi 100 és 120 lóerővel lesz kapható, a kétliteresből pedig 150 és 180 lóerős változatokat kínálnak.
Hiába mutatták meg már most, a vadonatúj 3008-as élő bemutatóját csak az októberi Párizsi Autószalonon tartják meg, igaz, már ugyanabban a hónapban kapható is lesz Európa nagy részén.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
