Az S40 és az XC40 egyelőre csak tanulmányautó, de a Volvónak nem szokása csak úgy belefejleszteni a vakvilágba: szinte biztos, hogy V40-est váltó új kompakt modellek nagyon hasonlítanak majd erre a két járműre.

Ahogy a típusjelzésekből sejthető is, az S40 a szedán-sémát követi, ha nem is nagyon szorosan, az XC40 pedig kompakt szabadidő-autó, nagyjából az Audi Q3, a BMW X1 és a Mercedes GLA méretében. A kettő közül egyértelműen az S40 a szokatlanabb: bár részleteiben követi az S90-V90 páros stílusát, hátrafelé szűkülő oldalablakaival és hátul hosszan ereszkedő tetővonalával kifejezetten lendületesnek hat. Csak annyira tűnik szedánnak, mint a Honda Civic legutóbbi kiadása, de úgy tűnik, ez lehet a kategória túlélésének záloga, ha a gyártók megpróbálnak az ősöreg háromdobozos autóformába némi lendületet csempészni.
Az XC40 sem unalmas, itt egyértelműen a fehér karosszéria-fekete tető kombinációt szánták a formaterv érdekességének, de talán mert ezt a kategóriát úgy általában is szélsőségesebb formai megoldások jellemzik, ez itt nem üt akkorát. Ezzel együtt is az XC lehet a nagyobb dobás, ha egyszer elkészül, hisz a kompakt SUV-okat most világszerte egyformán kedvelik szinte minden nagyobb piacon.
A két autót azért mutatta meg a Volvo, hogy megmutassa, mi épülhet az új CMA platformra, amelyet a Geely pénzéből és a kínai cég neve alatt fejlesztettek Göteborgban, de amelyhez természetesen a Volvo is hozzáfér. Az új platform egy kisebb vagyonba került, de tud mindent, amit tudnia kell: építhető belőle hibrid és elektromos autó is, illetve mindenféle árszínvonalú kompakt- és kisautó. Még egy új 1,5 literes háromhengeres turbómotor is készült hozzá – az univerzális kétliteres turbós négyhengeres egy hengerrel kisebb testvére – amellyel elég széles teljesítmény-tartományt képesek lefedni. Ezt ráadásul nem csak magában alkalmazzák majd, de konnektoros hibrid hajtásláncban is, amelyet T5 Twin Engine-nek neveztek el.
Erre a vasra épül a Volvo jövője
Megmutatták a CMA kompakt padlólemez prototípusát a svédek.
A konkrétumokkal egyelőre elég fukar módon bántak a svédek, de úgy hallani, az új platformon elsőként az XC40-est hozzák ki, már valamikor a jövő év során, a rá következő években pedig jöhet az S40, illetve a további változatok: egyes pletykák szerint készül ötajtós V40-es is, az azonban csak 2019 környékén érkezhet meg. Ha igaz, a CMA rendszerre ráadásul nem csak Volvók épülnek majd: a Geely maga is használná a korszerű alapokat, saját, olcsóbb modelljeihez, amelyek Európában is megjelenhetnek.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
