A legnagyobb Citroën lélekben Peugeot
A Citroën vagy nyolcvan éve az autógyártás legextravagánsabb márkája, amely számtalanszor megelőzte saját korát, vagy legalább megpróbált valahogy kilógni a tömegből. Az új, Pekingben bemutatott C6-ban azonban semmi nem maradt ebből a szellemiségből: egyszerűen egy tágas, de hétköznapi formavilágú szedán, amely a Volkswageneket és Audikat próbálná megverni saját pályájukon. Lehet hogy összejön, de a szikrát, azt hiába keressük benne, mert nincs ott.

A teljes képhez persze hozzá tartozik, hogy Kínában a Citroën a Peugeot csoport ismertebbik márkája: a Dongfeng 1992 óta gyárt és forgalmaz Citroën modelleket, míg a Peugeot márkát csak a közelmúltban kezdték bevezetni a világ legnagyobb autópiacára. Nyilván ezért döntöttek úgy, hogy az új csúcsmodellt Citroën néven mutatják be, annak ellenére, hogy inkább passzolna a Peugeot palettájába. Az új luxusmodell egyébként öt méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávval, ami hatalmas belső teret sejtet, a és belül is látszik, hogy igyekeztek mindent beleadni. Nappabőr kárpitozás, fejlett fedélzeti számítógép, panoráma-üvegtető – a C6-hoz minden kapható, amit a kínai luxusautó-vásárlók elvárhatnak.
Az autó arányain ennek ellenére látszik, hogy az alapvetően egy-két számmal kisebb EMP2 padlólemez van alatta, és az egy szem motor sem épp ekkora autókba való. A C6-os szériaváltozatát ugyanis egy 1,8 literes turbómotor mozgatja, amely 204 lóerős és 280 Nm csúcsnyomatékú. A váltója hatfokozatú automata, amely az első kerekekre továbbítja a teljesítményt. Ezzel Európában aligha volna értelme próbálkozni, de Kínában, ahol az efféle autók tulajdonosai jellemzően sofőrt is fogadnak, úgy néz ki, ennyi is elég lehet az átlagos igények kielégítéséhez.
Ennek megfelelően a Citroën nem is próbálkozik a C6-tal más piacokon: Kínában gyártják, és kizárólag ott is forgalmazzák majd – más piacokon pedig a DS márkával próbálnak a prémium-piacból részesedni. Nem is nagy baj – az az érzésünk, ez a fantáziátlan bálna csak még inkább lelakná a Citroën márkanevet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
