Kémfotókon a VW új nép-terepjárója
A Volkswagennél egy ideje már ráeszméltek, hogy Észak-Amerikában hiába próbálkoznak az európai modellek forgalmazásával, hisz azok túl szűkek és drágák az ottani vásárlók ízlésének. Ezért mutatkozott be négy éve az amerikai Passat, és ugyanez az oka, hogy most egy tágas, hétüléses szadadidő-autó fejlesztésének végéhez közeledik a gyártó.

A típus előzetesének szánt CrossBlue tanulmányt már bő három éve bemutatták, de úgy tűnik, azóta több ponton változott a koncepció. Az alig álcázott prototípusnak legalábbis mintha keskenyebb tetőoszlopai lennének – különösen hátul – és látszólag a tető is alacsonyabban fut. Mintha a tervezők elmentek volna a crossover-irányba – az új Volkswagen afféle átmenet a terepjárók és a kombik között, jellegében leginkább a Toyota Highlanderre és a Ford Explorerre emlékeztet.
CrossBlue: egy óriási Volkswagen
Az ötméteres óriás a német világhódítás egyik legveszélyesebb fegyvere lehet.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ehhez a típushoz az egységes MQB platformot használták-e, vagy azokat a régebbi Passat alapokat, amelyekre az amerikai Passatot is építik. Nyilván az előbbi megoldásnak van több értelme hosszú távon, hisz a szabványosítás annál hatékonyabb költségcsökkentést jelent, minél többféle modellt építenek ugyanarra az alkatrész-készletre. Ugyanakkor a helyben gyártott Passat műszaki alapjainak felhasználása azt jelentené, hogy akár ugyanazokon a gépsorokon készülhet mindkét modell.
Valószínű, hogy a Passathoz hasonlóan ebbe a típusba is 3,6 literes, 280 lóerős V6-os és kétliteres, 200 lóerő körüli teljesítményű turbós négyhengeres alkotja majd a benzines választékot. Ugyanakkor a dízelbotrány után TDI motorral aligha muttaják be a típust, helyette várhatóan valamiféle konnektoros hibrid, vagy elektromos kivitelt fejlesztenek majd ki.
A titkolódzás – illetve annak hiánya – alapján valószínű, hogy még az idén sort keríthetnek az új típus bemutatására Észak-Amerikában. Európában viszont aligha kínálják majd a típust: úgy néz ki, mifelénk a kisebb és drágább – így nagyobb nyereséget hozó – modellekkel is megelégszenek a vásárlók.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
