Hetes BMW, kétliteres fogyasztással
Nemrég az M-es hetesről számolhattunk be, de nem ez a sorozat egyetlen újdonsága. Leleplezték a hibrid 740e változatot is, a hedonista autózás jövőjét. A 2,1 literes fogyasztási adat ugyan egy cseppet megtévesztő, ahogy a 326 lóerő csúcsteljesítmény is, bár bizonyos körülmények közt, átmenetileg mindkettő elérhető, és így nyilván egyszerűbb elfogadtatni, hogy ebbe a változatba már csak négyhengeres motor jutott.
Igaz, abból egy elég jó erőben levő példány, a 258 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú kétliteres, amelyet már számtalan kisebb modellből ismerünk. Emellett egy 113 lóerős villanymotor került még a hajtásláncba, 250 Nm maximális nyomatékkal, így akár 326 lóerő is rendelkezésre áll, persze ha az akkumulátor-csomagban épp van elég töltés. A konnektorról tölthető akkucsomag a hátsókerék-hajtású modellben 40, az összkerék-hajtású változatban 37 kilométernyi tiszta villanyautózást tesz lehetővé. A hajtás működését befolyásoló eDrive rendszer automata állásában 80 km/h-ig haladhat az autó csak elektromos üzemben, de létezik egy MAX eDRIVE állás is, ahol 140 km/h-ig lehet gyorsítani, mielőtt bekapcsolna a benzinmotor. Ha viszont elfogyott a töltés, akkor a továbbiakban már csak a benzinmotor amúgy emberes teljesítménye áll a sofőr rendelkezésére. Ilyenkor már aligha sikerülhet 5,7 másodperc alatt elérni a százas tempót.
A 2,1 literes fogyasztás száz kilométeren valószínűleg szintén úgy értendő, hogy ennyit kér az autó az első száz kilométeren, miután teljesen feltöltöttük az akkumulátorokat, miközben a villamos energia költségét ez a számítás nagyvonalúan nullának tekinti. Persze ha kiszámoljuk a benzinmotor fogyasztását, akkor is 3,5 liter jön ki 100 km-en, ami azért egy ekkora autótól még mindig igazán jó értéknek tűnik, bár ha ilyen olcsón szeretnénk autózni, akkor a négyhengeres motor teljesítményének is csak egy töredékét használhatjuk ki.
A BMW azt ígéri, nem ez lesz az egyetlen iPerformance modell: később számos autóba kerül hasonló benzin-elektromos hajtáslánc, ahol az elektromos hajtásrész a dinamika javítására és a fogyasztás mérséklésére egyaránt használható. A 740e-t elsőként a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd megcsodálni, bár ez tipikusan az a fajta jármű, ami álló helyzetben nem mutat sokat – a feliratokon kívül az egyetlen jellegzetessége, amely megkülönbözteti a hagyományos hajtásláncú7-es BMW-ktől, az a hűtőrács függőleges rúdjai közé rejtett kék dekoráció.
Megint ő a főnök a BMW-k közt
Lehet az X5-ös nehezebb, a 6-os gyorsabb, akkor is az új 7-es kápráztatja el az igényes BMW-st.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
