Osztódik a Renault sportrészlege
Carlos Ghosn, a Renault első embere beszélt a Renault Sport átszervezéséről és a közeljövőt érintő céljairól. Elválik az utcai RS modelleket és a versenyautókat fejlesztő részleg, az előbbi Renault Sport Cars, az utóbbi Renault Sport Racing néven külön részlegként, de szoros együttműködésben folytatja.

Az utcai részlegre az eddiginél sokkal többet tervez költeni a Renault: a cél az, hogy 2018-ra az itt fejlesztett RS, GT és GT-Line modellek eladásait megduplázzák. Ennek érdekében egyrészt terjeszkednek a fejlődő piacokon is – azaz több hasonló modell várható, mint a Brazíliában kínált Sandero RS – másrészt új modelleket is bemutatnak. Valószínűleg a növekedési stratégia egyik eleme az is, hogy a következő Mégane RS elérhetőbb, ugyanakkor kevésbé kiélezett autó lesz, mint az aktuális: úgy hallani, a Clio sportváltozatához hasonlóan ez is kizárólag ötajtós karosszériával készül majd, és ebbe is csak dupla kuplungos automata váltó kerül majd az erős turbómotor mellé. A korábbinál puhább modell így kevésbé lesz versenypálya-barát, ugyanakkor gyors hétköznapi autónak alkalmasabb lehet. A Renault Sport Cars feladatai közé tartozik majd az Alpine márka újbóli bevezetése is, amelyre a jelenlegi tervek szerint az októberi Párizsi Autószalonon kerítenek majd sort.
Itt a Sandero Renault Sport
Egész jó mókának ígérkezik a sportos kisautó, bár senki fejét nem fogja letépni.
Az egykori gyári Renault csapat – amely néhány évig Lotusként működött – visszavásárlásával újra a Formula 1 kerül a cég sportprogramjának fókuszába. Ezt a tevékenységet – és persze a Formula-E, a Clio kupa és a többi gyári támogatású versenysorozat – szervezését veszi át a Renault Sport Racing, amelynek vezetője közvetlenül Ghosn-nak jelent majd. Természetesen az eddigi költségvetést is jelentősen megnövelik, ahogy Ghosn fogalmazott, abban a reményben, hogy a sikeres F1-es szereplés közvetlen pozitív hatással lesz majd a Renault Sport utcai autóinak eladásaira is.

A Renault motorszállítóként eddig is fontos szereplő volt a Formula 1-ben, de úgy néz ki, most, hogy kihült a kapcsolat a korábbi partnerrel, a Red Bullal, a cég megpróbálja megismételni gyári csapatként elért sikereit, amelyek közül Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os világbajnoki címe a legemlékezetesebb. Ennek érdekében pedig sokkal nagyobb összeget szándéköznak elkölteni a gyorsasági autósport csúcskategóriájában, mint eddig.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
