Itt a Honda különc pickupja
A Honda középkategóriás pickupja, a Ridgeline valószínűleg saját kategóriájának legfurább képviselője volt, legalábbis eddig. Ám úgy tűnik, a szokatlan formatervről lemondtak, talán abban a reményben, hogy így több vásárlót szerezhetnek a típusnak. A sajátos felépítés mellett viszont kitartottak: továbbra is keresztben álló motorral és váltóval készül a típus.

Pickupot mindenki ugyanúgy gyárt: különálló alvázra, hosszában álló orrmotorral, alaphelyzetben hátsókerékhajtással. Ez évtizedek óta nem változik, még az olyan, hátsókerékhajtású autókat amúgy alig gyártó cégek is így csinálják, mint a Mazda, a Mitsubishi vagy épp a Ford. Kivéve a Hondát, amely már a Ridgeline első generációját is önhordó karosszériával és keresztben álló motorral készítette, ami azt is jelenti, hogy ha épp csak két kerék hajt, az a két első. És ez az egyetlen jellegzetesség, ami megmarad a második generációban is, mert egyébként semmi nem emlékeztet az elődmodellre.
Az új Ridgeline először is dögunalmasnak tűnik. Van neki hondásan kusza orr-része, de amúgy az a klasszikus hasábforma, amivel manapság ebben a kategóriában is egyre ritkábban lehet találkozni. Nem cifrázták a formatervezők, és alighanem tudatos döntés alapján: az elődmodell, amely az egyik legkarakteresebb autó volt a piacon, csak pályafutása első három évében volt népszerű, a 2008-as válság után viszont soha nem talált magára, akárhogy reklámozták. Talán ezért faragták most ilyen ingerszegényre, hisz így elég az autó orrát lecserélni, és máris valami egész másnak látszik.
Ugyanakkor nagyobb lett és célszerűbb: 13,7 centivel hosszabb és 10-zel szélesebb az elődjénél, és itt ez utóbbi adat a lényegesebb, hisz így négy láb, azaz bő 1,2 méter széles és 725 kilogramm terhelhetőségű platót alakíthattak ki. A raktér belső része karcálló, és a plató ajtaja oldalra és lefelé egyaránt nyitható. Emellett egy 400 wattos váltóáramú hálózati csatlakozót, és egy külső hangfal-rendszert is elhelyeztek az oldalfalában. A hajtást a többi nagy Hondából már jól ismert 3,5 literes V6-os benzinmotorra bízták, amely a gyáriak szerint bőségesen elegendő, de persze ha nem lenne az, akkor sincs más: a Honda nagyobb motort nem gyárt.
Ahogy most kinéz, a Ridgeline amerikai specialitás marad, hisz a Hondának megfelelő dízelmotorja sincs, és most, hogy az amerikai piac igényeinek megfelelően megnövelték a méreteit, más piacokra lassan túlméretes is lenne a típus. Így viszont csak abban reménykedhetnek, hogy az elődmodell évi 10-15 ezres eladásait sikerül az Egyesült Államokban megsokszorozni – ha nem, az valószínűleg a típus végét is jelenti.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
