Fura szerzet lett a VW újdonsága
A Volkswagen egy ideje már kacérkodik az ötlettel, hogy feltámassza a Transporter valamelyik, mára legendává lett régebbi változatának stílusát. Mutattak is efféle tanulmányautókat korábban, de mostanra teljesen elveszni látszik az eredeti ötlet. A legújabb tanulmányban, amely a Budd-e nevet kapta, már a legnagyobb jóindulattal, távolról, hunyorítva sem látjuk kedvesen bumfordi T1-est.

Ez persze magában még nem lenne baj, de a Budd-e formaterve minimum zavarosnak tűnik, mintha útközben elvesztették volna a tervezők az eredeti koncepciót. Akadnak ötletes megoldások, mint a tetőt a karosszéria alsó lemezeivel összekötő kiugró üvegpanel, vagy az övvonalból kisarjadó hűtőmaszk-fényszóró egység, de valahogy ezek sem állnak össze. Így hiába érdekesebb a Budd-e részleteiben, mint a legtöbb VW, vonzónak nem mernénk nevezni.
Így, bár egyesek már a szériagyártást emlegetik, az az érzésünk, a formatervet még érdemes lesz masszírozni, mielőtt rábólintana a vezetés. Méretei alapján egyébként a T6-os Transporter és a Touran közti résbe passzolna a Budd-e: a hossza 4,59 méter, a szélessége 1,94 méter, a magassága 1,83 méter, a tengelytávja pedig 3,15 méter. Az autó érdekes módon nem a VW jelenleg gyártott platformjainak valamelyikére épül, hanem a kifejezetten elektromos járművek alapjának szánt Modular Electric Plaftormra. Erről egyelőre annyit mondtak, hogy eleve nagy akkumulátorcsomagok befogadására tervezték, és konnektoros hibrid modell is építhető rá.
A Budd-e tisztán elektromos hajtású, egy-egy motor hajtja az első és a hátsó kerekeit, akkumulátorának kapacitása pedig 101 kWh, ami egyáltalán nem kevés. A jármű egy feltöltéssel elvben akár 600 km megtételére is képes, a csúcssebessége pedig 150 km/h.
Nem véletlen persze, hogy a VW a CES-en, és nem a Detroit Motor Show-n leplezte le a tanulmányt, hisz a jármű felhasználói felülete kifejezetten előremutató. A műszerfal például egyetlen hatalmas, hajlított kijelző, de a baloldali ablaksor egy részét is egy nagy LCD panel foglalja el. Ez utóbbit a sarokkanapé-szerű ülésen helyet foglaló hátsó utasok használhatják. Emellett akad hűthető csomagtér-fiók, amely a hátsó lökhárítóból csúszik elő, és persze alárúgással nyitható hátsó ajtó is.
Összességében tényleg az az ember érzése, hogy egy efféle jármű valóban jobban passzol egy szórakoztatóelektronikai szakkiállításra, mint egy autószalonra, legalábbis egyelőre, de több mint valószínű, hogy ezeknek a megoldásoknak a zöme hamarosan a sorozatgyártású autókban is felbukkan majd valamilyen formában, ha ugyan még nincs ott.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
