Nagy növekedést szeretne az új Seat-vezér
A Seat a harmadik vezérigazgatóját kapta meg három éven belül – az olasz Luca de Meo épp négy hete kapta meg a kinevezését, de már most bátran fogalmaz: azt mondja, történelmi lehetőség előtt áll a spanyol márka.

De Meo arról a lehetőségről beszél, amelyet a VW csoport új vezetése nyitott meg: Matthias Müller vezérigazgató többször is hangsúlyozta, hogy több önállóságot kapnak az egyes márkák, azaz várhatóan a spanyoloknak is nagyobb lesz a mozgástere a jövőben. Az új Seat vezér azt mondja, elődje, Jürgen Strackmann szilárd és logikus üzleti tervet hagyott hátra. Ezekben egyebek közt két szabadidő-autó bemutatása szerepel, két olyan típusé, amellyel a teljes európai piac 50%-a helyett a 80%-áért versenyezhet a Seat, ami eleve nagy lehetőség. Ám a márkának még van hová fejlődnie, és ezt de Meo is tudja. „Jelenleg 1,2% a piaci részesedésünk, így számos piacon lényegében láthatatlanok vagyunk. Legalább néhány modellel el szeretnénk érni az 5-6%-os részesedést egy-egy szegmensben – egyszerűen szólva szeretnénk az emberek bevásárlólistájára kerülni.”- fogalmazta meg a márka legnagyobb problémáját.
Az olasz szakember persze maga is elismerte, hogy négy hét az igazgatói székben legfeljebb a cég helyzetének áttekintésére elegendő, így konkrét tervekkel egyelőre nem állt elő. Ám már most arról beszélt, hogy valamiképpen ki kell emelni a Seatokat a konkurensek közül. Azt mondja, kell egy-két terület, ahol a spanyol márka az abszolút élmezőnyhöz tartozik, és nem csak egy lesz a VW csoport márkái közül. Forradalomra persze nem igazán számíthatunk, hisz egy autógyártó tehetetlensége meglehetősen nagy. De Meo azt mondja, a következő két-három év biztosan az aktuális üzleti tervek szerint zajlik majd. Csak azt követően válhatnak érezhetővé azok a stratégia-beli változások, amelyeket az új vezérigazgató, illetve a márka cégcsoporton belüli nagyobb önállósága tesz lehetővé.
Arra a kérdésre, hogy a Seatból megpróbál-e Alfa Romeót faragni, az új igazgató egyértelmű nemmel felelt. „Nem hasonlítgathatjuk magunkat másokhoz, mert akkor legfeljebb másodikok lehetünk. Meg kell találnunk a saját utunkat, és bár egyelőre nem tudjuk, ez milyen lesz pontosan, azon fogunk dolgozni, hogy ez minél hamarabb körvonalazódjon.” - mondta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
