Egy ideje már hallani a nemrég márkává vált Genesis csúcsmodelljéről, de a G90-est, vagy ahogy Dél-Koreában ismerik majd, az Equus EQ900-ast csak most, a hivatalos bemutató után láthatjuk teljes pompájában. A Hyundai persze nem tapasztalatlan ezen a téren, de az eddigi modelleket csak néhány piacon lehetett elérni. A G90-essel viszont más tervei vannak a gyártónak.

A G90 igazi óriás: 5,205 méter hosszú, 1,915 méter széles, 1,495 méter magas, a tengelytávja pedig 3,16 méter, azaz méretben közelebb áll a német luxusautók nyújtott változataihoz, mint a rövidebbekhez. Ez érthető is: a távol-keleten sokkal többen használják sofőrrel az efféle autókat, mint Európában vagy Észak-Amerikában, a Genesis egyik legfontosabb célpontja is Kína lehet, ahol viszont egyértelműen a legtágasabb limókat keresik a vevők. Ehhez képest a 484 literes csomagtér meglepően kicsinek tűnik, de a célnak alighanem bőséggel megfelel majd: aki ekkora autóval jár, az valószínűleg amúgy sem sok csomaggal megy nyaralni, hanem hitelkártyával.
A hátsókerék-hajtású óriást háromféle motorral kínálják, amelyek közt egyelőre nincsenek igazán extrém darabok, három és tizenkét hengeres sem. Az alapkivitelt 310 lóerős 3,8 literes V6-ossal kínálják majd, és már ezzel sem megy rosszul a változattól függően 2,42-2,59 tonnás luxusbálna: 6,9 másodperc alatt eléri a százas tempót. A középső változatba a Hyundai vadiúj, 3,3 literes, turbós hathengeresét építik, amely 365 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 510 Nm, csupán tízzel kevesebb mint a V8-asé. Ez utóbbi motor a kisebb Genesis szedánból is ismert ötliteres gép, 420 lóerővel – ezzel már 5,7 másodperc alatt elérhető a 100 km/h. Az összes kivitelhez nyolcfokozatú automata jár, és a későbbiekben elérhetővé teszik a típushoz a H-Trac fantázianevű összkerék-hajtást is.
Az az adatok alapján is sejthető, hogy a tervezők számára itt a kényelem, és nem a vezetés élménye volt az elsődleges. A tervezők különösen büszkék az autó zajcsillapítására. „Több száz órát töltöttünk a zajok kiszűrésére és a kényelem fokozására” - fogalmaz a sajtóanyag. Hogy milyen eredménnyel, azt persze még nem tudjuk, de a belső tér fotói alapján megkockáztathatjuk, hogy az anyagválasztáson nem spóroltak.
Az autó külsőre nem tűnik nagyon feltűnőnek. Egy picit túl divatkövető és konzervatív – a hűtőmaszk kicsit mintha Audis lenne, a hátsó lámpák mintha a Mercedest idéznék – viszont azt nem mondanánk, hogy konkrétan bármit is utánozna. Nem erős karakter, de nincs is az az érzésünk, mint valamikor régen az első Lexus láttán, ahol nem volt kérdéses, hogy a tervezők túl sokat nézték a korabeli Mercedesek fotóit. Ha nem is jósolnánk, hogy a G90 alapjaiban forgatja fel a luxusautó-piacot, az az érzésünk, arra alkalmas lehet, hogy kiépítsen egy kisebb, lojális vevőkört, ha nem lesznek benne komolyabb hibák.
Elsőként Dél-Koreában lesz elérhető az új luxusautó, már 2016 első felében, a nemzetközi bevezetést csak a jövő év második felében kezdik meg a koreaiak. Valószínűleg akkortájt jön majd a típus Európába is, bár dízelváltozat híján kérdéses, hogy errefelé milyen intenzitással terjed majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
