Az új autóverseny-formula egyelőre Roborace néven fut, és ha minden igaz, a következő szezontól a Formula E versenysorozat része lesz. Ahogy a név alapján sejthető, a fő különbség az, hogy itt kioptimalizálták a rendszerből a legmegbízhatatlanabb elemet, az embert. Pilóta helyett egy program irányítja majd a versenygépeket 300 km/h feletti tempó mellett.

A Formula E sorozat vezérigazgatója, Alejandro Agag szerint a Roborace egyelőre arról szól, hogy a mesterséges intelligenciát fejlesztő cégek mérjék össze rajta a tudásukat. Tíz csapatot terveznek összesen húsz, műszakilag teljesen egyforma autóval, különbség csak az önvezető szoftverben lesz. A szervezők arra számítanak, hogy ezzel számos szervezet és cég érdeklődését felkeltik majd, így egyetemek, autógyárak és információ-technológiával foglalkozó cégek is beneveznek majd. Egy csapat a tízből a tervek szerint teljes egészében az interneten szerveződik majd, közösségi támogatásból származó pénzből szeretnék finanszírozni, és a programot is ugyanígy összeszedett csapat írhatja.
A Roborace a tervek szerint a 2016-2017-es szezonban indul majd, ami 2016 őszén, nem egészen egy év múlva kezdődik, így bőven lesz idő összeszedni a csapatokat. Egy efféle verseny elméletileg hasznos lehet az önvezető járművek fejlesztői számára, egyrészt mert valós körülmények közt próbálhatják ki legújabb algoritmusaikat, méghozzá akár igen nagy tempónál, másrészt összemérhetik egymással munkájuk végeredményét. Ráadásul itt egyetlen pilóta sem kockáztatja az életét egy pillanatra sem. Az egyetlen, de annál nyugtalanítóbb kérdés, amire egyelőre nincs válaszunk, hogy mennyire lehet izgalmas a verseny, ha teljesen kivonják belőle az emberi tényezőt.
Egyébként maga a Formula E is igazán új sorozat, csupán a második szezont kezdték meg októberben, ez azonban épp attól tűnik életképesnek, hogy az egyforma versenygépekkel a pilóták kifejezetten izgalmas küzdelmeket folytatnak a pályán. Az első szezont Nelson Piquet Junior nyerte, de úgy, hogy csupán egyetlen futamon győzött, és nem akadt két verseny, amelyet ugyanaz a versenyző nyert volna meg, így végül a helyezések döntöttek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
