Az új autóverseny-formula egyelőre Roborace néven fut, és ha minden igaz, a következő szezontól a Formula E versenysorozat része lesz. Ahogy a név alapján sejthető, a fő különbség az, hogy itt kioptimalizálták a rendszerből a legmegbízhatatlanabb elemet, az embert. Pilóta helyett egy program irányítja majd a versenygépeket 300 km/h feletti tempó mellett.

A Formula E sorozat vezérigazgatója, Alejandro Agag szerint a Roborace egyelőre arról szól, hogy a mesterséges intelligenciát fejlesztő cégek mérjék össze rajta a tudásukat. Tíz csapatot terveznek összesen húsz, műszakilag teljesen egyforma autóval, különbség csak az önvezető szoftverben lesz. A szervezők arra számítanak, hogy ezzel számos szervezet és cég érdeklődését felkeltik majd, így egyetemek, autógyárak és információ-technológiával foglalkozó cégek is beneveznek majd. Egy csapat a tízből a tervek szerint teljes egészében az interneten szerveződik majd, közösségi támogatásból származó pénzből szeretnék finanszírozni, és a programot is ugyanígy összeszedett csapat írhatja.
A Roborace a tervek szerint a 2016-2017-es szezonban indul majd, ami 2016 őszén, nem egészen egy év múlva kezdődik, így bőven lesz idő összeszedni a csapatokat. Egy efféle verseny elméletileg hasznos lehet az önvezető járművek fejlesztői számára, egyrészt mert valós körülmények közt próbálhatják ki legújabb algoritmusaikat, méghozzá akár igen nagy tempónál, másrészt összemérhetik egymással munkájuk végeredményét. Ráadásul itt egyetlen pilóta sem kockáztatja az életét egy pillanatra sem. Az egyetlen, de annál nyugtalanítóbb kérdés, amire egyelőre nincs válaszunk, hogy mennyire lehet izgalmas a verseny, ha teljesen kivonják belőle az emberi tényezőt.
Egyébként maga a Formula E is igazán új sorozat, csupán a második szezont kezdték meg októberben, ez azonban épp attól tűnik életképesnek, hogy az egyforma versenygépekkel a pilóták kifejezetten izgalmas küzdelmeket folytatnak a pályán. Az első szezont Nelson Piquet Junior nyerte, de úgy, hogy csupán egyetlen futamon győzött, és nem akadt két verseny, amelyet ugyanaz a versenyző nyert volna meg, így végül a helyezések döntöttek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
