A McLaren mostanra többféle sportkocsit is gyárt, a kilencszáz lóerő feletti P1-től az 540C/570S jelzésű alapmodellekig. A modellpaletta bővítésének sebessége alapján sokan gondolták, hogy lesznek még olcsóbb modellek is, de a főmérnök szavaiból úgy tűnik, egyelőre nem terveznek ilyeneket.

Robert Melville persze a megszokott módon magyarázta, hogy miért nem készül kevésbé erős és drága McLaren sportkocsi, amely mondjuk a Porsche Cayman riválisa lehetne. Azt mondta, egyszerűen nem lenne elég exkluzív a márka számára, amely hírnevét a Formula 1-ben szerezte. Ennél azonban sokkal prózaibb oka is van, hogy nem készítenek ilyen modellt: egyszerűen túl sokba kerülne a sportkocsigyártó számára.
Az eddigi modellek ugyanis mind ugyanarra a műszaki alapra épülnek: mindnek ugyanaz az utascellája és a hajtáslánca, a britek lényegében csak a körítést variálják. Ráadásul drágán gyártható csúcstechnikáról van szó: a karosszéria alapja a karbonszálas utascella, amely mindössze 75 kilogramm, motorblokk is egyféle van, a 3,8 literes M838T, amely egy korábbi Nissan versenymotor továbbfejlesztéséből született, és elsősorban a turbónyomással tudják változtatni a teljesítményét. Ezek az alkatrészek pedig biztosan nem lennének használhatók egy kisebb és olcsóbb modellhez. Azaz új vázat és új motort biztosan fejleszteni kellene, és az új modellhez valószínűleg egy új üzemet is fel kellene húzni. A McLaren ahhoz viszont egyelőre nem elég tőkeerős vállalkozás, hogy a milliárd eurós nagyságrendű költségeket gond nélkül vállalni tudja.
A főmérnök szerint tehát marad az 540C illetve az 570S a kínálat alján: ezeket az autókat Melville szerint úgy tervezték, hogy akár napi szinten használhatók legyenek. Az erősebb 650S és 675LT változatokat már sokkal inkább azoknak szánják, akik alkalmi sportkocsihasználók, és gyakran használnák az autót versenypályán. A P1 pedig egyértelműen színtiszta erődemonstráció: a 916 lóerős hibridbe mindent igyekeztek beépíteni, amit lehetett. Úgy tűnik, ezért is nem készül el az utódja a következő öt évben. A cég korábbi nyilatkozatai szerint az utódnak műszakilag is a P1 előtt kell járnia egy lépéssel, ami rengeteg fejlesztőmunkát jelent.
Abból, ami most kiderült, úgy néz ki, a következő négy-öt év a McLarennél a meglevő paletta csiszolásával telik majd, nagy újdonságok nemigen várhatók. Ez azonban természetes is: a jelenlegi, szélesebb modellválasztékkal a brit gyártó most először van abban a helyzetben, hogy visszanyerheti a sportkocsifejlesztésbe ölt tőkéjét.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
