Evoque Convertible: sárnehéz luxus
Los Angelesben mutatják be a Range Rover Evoque nyitott változatát, amelynek akad néhány meglepő tulajdonsága, és nem feltétlenül a legjobb értelemben. Az egyik ilyen, hogy mindkét változat közel két tonnát nyom, a másik, hogy a csomagtartóból alig maradt valami.

Aki kabriót vesz, az persze számíthat ilyesmire, hisz a hiányzó tetővel elveszített karosszéria-merevséget általában a padlóba épített merevítésekkel pótolják. De ahhoz képest, hogy az Evoque zárt változata 1565 kilogrammot nyom üresen, a Convertible több mint 1900 kilogrammja (a pontos érték benzinmotorral 1936, dízellel 1967) azért meglepő, különösen annak tudatában, hogy egy inkább négy- mint ötszemélyes autóról van szó, 251 liternyi csomagtérrel. Mindezért cserébe 18 másodperc alatt összecsukódó és 21 másodperc alatt kinyíló motoros mozgatású vászontetőt kap a majdani vásárló, amely 50 km/h-s sebesség alatt nyitható vagy csukható.
Két változat készül, a benzinesbe kétliteres, 240 lóerős turbómotor kerül. A nagy tömeg persze a dinamikai adatokon is meglátszik, 8,6 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra és a 209 km/h-s végsebesség sem pont az, amit egy ennyire erős autótól elvárhatnánk. A 180 lóerős, szintén kétliteres Ingenium dízel egy picit még nehezebben viszi a nehéz kabriót, 10,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és 195 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Mindkét változat állandó összkerék-hajtással és kilencfokozatú automata váltóval készül.
A kétajtós terep-kabrió az adatok alapján ugyan nem valami vonzó, de a gyártó azt reméli, hogy ennek ellenére is ugyanúgy kapkodnak majd utána, mint a csukott változat után. Elsősorban divattárgynak szánják, és annak talán jó is lesz – végül is konkurencia alig akad, a Nissan Muranón kívül ilyen hobbiterepjáróba oltott kabrió nem is igen akad a piacon.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
