Megmutatták az új Porsche 911-est
Ahogy megszokhattuk, a Porsche óvatosan nyúl a 911-eshez a modellfrissítések során – ezúttal sem egyszerű megtalálni az optikai módosításokat. Ám ezúttal akad egy komoly változtatás is: lecserélték a Carrera sorozat mindkét motorját, méghozzá egy vadonatúj, turbós hathengeresre.

A 991-es típusszámú modellen első ránézésre csak annyi látszik, hogy lecserélték a lámpákat, és áttervezték a lökhárítókat. Az előbbiek belső szerkezetét módosították, az első és hátsó műanyag elemeken pedig átalakították a be- és kiömlőnyílások formáját, illetve hátul a kipufogók kivezetését. Ezen felül néhány új mintázatú könnyűfém felniről lehet még felismeni az új Carrera változatokat.
A legnagyobb újítás, hogy a 911-esek története során először a hétköznapi változatokba is turbómotor kerül. Az eddig használt 3,4 és 3,8 literes hathengeres szívómotorokat nyugdíjazzák, a helyükre egyetlen, 3 literes, ikerturbós hathengeres boxermotor kerül. Ez a Carrera változatban 370 lóerős lesz 450 Nm csúcsnyomatékkal, míg az erősebb Carrera S változatban 420 lóerőt és 500 Nm-t ad majd le. A PDK dupla kuplungos váltóval és a Sport Chrono csomaggal a Carrera 4,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót a korábbi 4,6 helyett, míg a Carrera S gyorsulási ideje százra 4,3-ról 3,9 másodpercre csökkent. Az erősebb változat végsebessége 308 km/h.
A motorcsere elsődleges oka persze nem a teljesítmény hiánya volt, hanem az így elérhető fogyasztáscsökkenés. A Porsche 12%-os hatékonyság-növekedésről beszél, ami a PDK váltós Carrera S esetében 7,7 literes fogyasztási adatot jelent száz kilométeren, ami kerek egy literes javulást jelent az előző, szívómotoros változathoz képest. Ám az már nem ennyire egyértelmű, hogy a motor valós képességeit kihasználva is hasonló mértékben javul-e a fogyasztás a turbómotorral.
Az új motoron kívül néhány új kényelmi és biztonsági funkció is felbukkan a megújított 911-es Porschéban. Ilyen az automata sebességtartó rendszer, a holttérfigyelő, vagy a módosított fékrendszer, amely balesetet észlelve automatikusan fékez, vagy az új fedélzeti információs rendszer, amely állítólag jelentősen továbbfejlesztett navigációt tartalmaz. Ezen felül a PDK-s változatokhoz jár egy Sport Response Button nevű gomb, amely felkészíti a hajtásláncot egy 20 másodperces padlógázas gyorsításra. Ilyenkor a váltó az adott sebesség mellett a legnagyobb gyorsulást biztosító fokozatba vált, és átállítja a motorvezérlést is, így a turbómotor reakciója is közvetlenebb lesz erre a rövid időre.
A turbós Porsche Carrerákat Európában december közepén kezdik majd bevezetni, az alapkivitel ára Németországban 96 605 euró, azaz átszámítva nagyjából 30,35 millió forint lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
