Nagyon kellett már az új 7-es a BMW-nek, de megérte várni rá. Úgy tűnik, megint méltó ellenfele lehet az S Mercinek, sőt, látszik, hogy ahol csak tudták, megpróbálták a bajorok túllicitálni.

A luxuslimuzinoknál meredek spirálban emelkedik a színvonal, és általában az viszi a prímet, akié a legfrissebb fejlesztés. A 7-es leváltására márpedig alaposan rákészült a BMW, és a bemutatón közölt részletek alapján szédítő technológiai újításokat gyömöszöltek bele. Az utóbbi években egyre elavultabbnak tűnő csúcs-BMW-be annyi mindent beleraktak, hogy abból jó eséllyel meg is élnek a következő évtizedben.
Méreteit tekintve nem sokat nőtt a G11, illetve G12 (hosszú tengelytáv) kód alatt futó 7-es, hosszban szűk két centit, magasságban egyet sem nőtt, szélessége és tengelytávja azonos az elődével. Nem mintha szüksége lett volna a hízásra, mostanában inkább a súlycsökkentésre szoktak koncentrálni, ami a 7-es bizonyos modelljeinél akár 130 kiló is lehet.
Ebben jelentős szerepe van a BMW által régóta fejlesztett karbon-technológiának, a 7-es vázszerkezetének egy része ugyanis szénszál-erősítésű műanyagból készült, amivel mások ebben a kategóriában eddig nem próbálkoztak. Mivel a 7-es műszaki megoldásait, platformját a jövőbeli összes hátsókerekes BMW, vagyis a 3-astól fölfelé mind át fogja venni, komoly lépésről van szó, ami a javítóipart és a konkurenciát is alaposan meg fogja izzasztani. De nem csak a karosszériavázat, a komplett futóművet is áttervezték, ami szintén hozzájárul a súlycsökkentéshez, és a következő évek BMW-iben feltehetően sorozatosan megjelennek majd a 7-es alumínium féknyergei, kerékagyai, meg egy sor más újdonság.
Alapkivitelben elöl-hátul légrugókon ül az új 7-es, ennek köszönhetően alacsony sebességnél meg lehet emelni két centivel, autópályán pedig a jobb légellenállás érdekében egy centivel leülteti magát. Az állítható keménységű lengéscsillapító már nem újdonság, de az elektrohidraulikus működtetésű aktív kanyarstabilizátor az, és az összkerék-hajtással kombinálható összkerék-kormányzás szintén.
A rejtett technikánál viszont vélhetően sokkal jobban érdekli majd a vásárlóközönséget a temérdek kényelmi és szórakoztató funkció, amelyekkel megint az élre szeretne törni a BMW. A 7-est a kulcsba integrált miniképernyő segítségével kiszállás után be tudja parkolni a tulajdonosa a garázsába, pont úgy, ahogy a Bosch néhány héttel ezelőtt Boxbergben bemutatta. Amióta James Bond 1997-ben telefonjáról irányította a 7-esét, mind vágytunk arra, hogy kívülről vezethessük az autót, most valósággá vált.
Szintén világújdonságnak számít az iDrive 5.0 karmozdulat-vezérlése. Az már önmagában örömteli, hogy a BMW végre beadta a derekát, és tapizni lehet az érintőképernyőt, de egy 3D-s érzékelő a karmozdulatainkat is figyeli, így egy laza Jedi-suhintással például elnémíthatjuk a zenét.
Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot a konkurensek kínálatával, ha tovább böngésszük az extralistát. Az összehajtogatható utasülés mögött fejedelmi kényelmet kínáló Executive Lounge hátsó fotel vagy a Sky Lounge üvegtető, amely ledes világítással több színben tud vetíteni akár csillagos eget is fölénk, meglévő ötletek továbbfejlesztése, nehogy valaki bármiben túl tudja licitálni az új 7-est.
A motorkínálatot is átdolgozták, szerencsére változatlanul turbós soros hathengeresek adják a választék javát. Az alap a 730d és a 740i, 265, illetve 326 lóerővel, fölöttük van a V8-as, összkerekes 750i xDrive 450 lóerővel, és azt pletykálják, később érkezik még egy szintén dupla turbós V12-es is. A CO2 elleni csatában pedig a 740e a legújabb harcos, amely egy 326 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtásláccal támad egy kétliteres, turbós négyhengeressel, valamint egy villanymotorral. Mivel konnektorról tölthető, és 40 kilométer az elméleti elektromos hatótávolsága, a hivatalos fogyasztási adata mindössze 2,1 liter/100 kilométer.
Akárhogy is nézzük, a BMW rendesen odatette magát, és ha az új 7-es tényleg olyan fantasztikus, ahogy papíron tűnik, akkor nem csak behozták a lemaradást, de bizonyos tekintetben meg is előzték a konkurenciát. A jövőt tekintve egyértelműen a szénszálas elemekkel tarkított vázszerkezet a legjelentősebb újítás, amely az alacsonyabb kategóriákba lecsorogva alapos felfordulást okozhat majd a következő években.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
