Kisebb és könnyebb lesz az új Astra
Bár az új Opel Astra formatervében nincs semmi rendkívüli, úgy tűnik, az Opel mérnökei mindent megtettek, hogy műszaki téren behozzák az előző Astra lemaradását a vetélytársakhoz képest. Amit ma nyilvánosságra hoztak a típussal kapcsolatban, az az alapján az Astra K akár újra komoly fejfájást okozhat a VW Golfnak.

Az előző Astra egyik legnagyobb hibája a többi kompakthoz képest a súlya volt, és ez láthatóan a gyáriaknak is feltűnt. Épp ezért az új modellben sokkal több a nagy szilárdságú acél, amiből kevesebb kell ugyanolyan teherbírású struktúra létrehozásához. Ezt a trükköt más gyártók már évek óta használják, ám az Opelnél most nagyon látványos előrelépést jelent. Azt mondják, változattól függően 120-200 kilogrammal lesz könnyebb a K Astra, mint a megfelelő teljesítményű előd, bár ezzel valószínűleg így is csak felzárkóznak a konkurenciához.
A tömegcsökkentés egyik módszere, hogy kisebbre szabták a karosszériát. Az új modell 5 centiméterrel rövidebb és 2 centivel kisebb tengelytávú – azaz 4,37 méter hosszú, a tengelytáv pedig 2,66 méter – ám a gyáriak azt mondják, ennek ellenére sikerült 3,5 centivel növelni a hátsó lábteret. Az új forma ráadásul hatékonyabb is, a légellenállási tényezője 0,3 alatt van, és 2,6 centivel alacsonyabb is az autó, ami kisebb homlokfelületet jelent.
A motorválaszték már teljes egészében az új motorcsaládból áll össze: a benzines alapmodellbe az ezres háromhengeres turbómotor 105 lovas változata kerül, míg a leggyengébb dízelmotor a nemrég bevezetett 1,6 literes CDTi 95 lóerőre visszavett teljesítményű változata lesz. Bár már eddig is létezett a kínálatban 1,4 literes turbómotor, az Astrába ebből is egy új változat kerül, amely 145 lóerős lesz, a maximális nyomatéka pedig 250 Nm.
Szintén új me4goldás az Opel LED-mátrixos fényszórója, amellyel a gyári közlemény szerint mintegy 30-40 méterrel messzebbről észre lehet venni a tárgyakat, anélkül, hogy a szembejövő autóst elvakítaná a fényszóró. A techjnológia önmagában nem új – az érdekes benne az, hogy az Opel már nem luxusautóhoz, hanem egyszerű tömegmodellhez kínálja.
Ha külsőre nem is forradalmi, az új Opel Astra versenyképesebb termék lehet, mint az elődje, amire a GM európai részlegének szüksége is lesz, ha hosszú évek óta először nyereségessé szeretne válni az amúgy is lassan növekvő európai piacon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
