A Dodge Viper American Club Racer (röviden: ACR) mindig is különlegesnek számított. 1999-ben mutatták be először, a második generáció pedig 2010-ben futott olyan köridőt a legendás Nordschleifén (7:12-t), amelyet azóta is csak a GT-R Nismóhoz és a Porsche 918 Spyderhez fogható gépek nyomtak le.

A Dodge-nál úgy gondolták, ezt a legendát nem szabad veszni hagyni, így a 2016-os modellévre gondoskodtak az utódlásról. A vállalat ügyvezetője egyszerűen úgy fogalmazott a legújabb ACR-ről, hogy ez a valaha volt leggyorsabb pálya-Viper, amely közúton is használható.
Pedig a teljesítményt tekintve nincs eltérés egy alap-Viperhez képest. A 8,4 literes V10-es itt is 650 lóerőt és 814 newtonmétert tud. Mindez pedig hatgangos kézi váltón keresztül szabadul rá a hátsó kerekekre. A mérnökök azonban alaposan átdolgozták az aerodinamikai csomagot és a fékeket – ez lehet a kulcs a jobb köridőkhöz.
A különböző versenysorozatok (American Le Mans Series, United SportsCar Championship) futamain szerzett tapasztalatokra építve jelentős leszorító erőt értek el. Ehhez átszabták a motorháztetőt, de az újdonság kapott új első splittert, hátsó diffúzort és állítható szárnyat is. A súlycsökkentés érdekében számos karosszériaelemet szénszálas műanyagból készítettek el.
A 19 colos kerekekhez Brembo-fékek kerültek. Előre 390 milliméteres tárcsák és hatdugattyús nyergek kerültek, hátul négydugattyús nyergek préselik a betéteket a 360 mm-es tárcsákhoz. A megfelelő tapadás eléréséhez a Kumhóval közösen, kimondottan ehhez az autóhoz fejlesztettek gumikat. Elöl 295/25-ös, hátul pedig 355/30-as a méret. Az állítható futómű a Bilsteintől származik.
Mivel utcán is használható az autó, így a belső tér sem olyan puritán, mint egy célszerszámnak mondható versenygépnél. A kárpitozásban, az üléseken és a kormányon is a bőr-Alcantara kombináció az uralkodó. Emellett persze a vásárlóknak személyre is szabják a Viper ACR-t, ha elég mélyen zsebbe tudnak nyúlni.
A gyártást nyáron kezdik meg, az árazásra és a forgalmazás megkezdésére feltehetőleg őszig kell várni. Akkorra minden bizonnyal pontosabbat tudunk majd arról is, hogy mire képes az amerikai sportkocsi: aligha tudják majd megállni a gyáriak, hogy körbezavarják a Nürburgringen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
