Mégis jön a hathengeres Ferrari?
A Californiánál is elérhetőbb Ferrariról szóló hír nem először bukkan fel, és valószínűleg nem is utoljára, de ha igaznak bizonyul, a akkor is legalább négy év, mire bemutathatják a közönségnek.

Attól nem kell tartani, hogy a Ferrari Porsche Boxster-szerű olcsó modellt készül előállítani, de arról hallani, hogy az olaszok megpróbálnak több vásárlót szerezni egy újabb típussal, és versenyre kelni Porsche 911 Turbóval, amely úgy 30%-kal olcsóbb az aktuális California T-nél. Ferrarit ugyanis már nem kapni 200 ezer dollár alatt, miközben a 911-es legdrágább változata, a Turbo S is 180 ezer dollár, az egykori középmotoros alap-Ferrari ára pedig már 240 ezer dollár fölé emelkedett. Ezzel együtt a teljesítmény is elszállt: már a California T is 560 lóerős, pedig ekkora teljesítmény a vásárlók egy része számára inkább veszélyes, mint hasznos.
A konkrét pletyka úgy szól, hogy a Ferrarinál egy V6-os modellen dolgoznak, amely 2019-re készülhet meg. A Motor Trend című magazinban megjelent infó állítólag a Fiat-Chrysler Auto legmélyebb bugyraiból származik, és a szerző szerint komolyan vehető. Ha ezt kiegészítjük azzal, hogy a cégcsoport legerősebb V6-osa, amelyet egyébként a Ferrari fejlesztett, 3 literbő két turbófeltöltővel 410 lóerős, abból érdekes következtetések vonhatók le. A tavaly leváltott, szívómotoros Californiánál alig gyengébb modellre számíthatunk, hathengeres motorral, bár azt egyelőre megjósolni sem lehet, hogy egy újabb orrmotoros modellre számíthatunk, vagy az utolsó hathengeres modellhez, a Dinóhoz hasonló kicsi és egyszerű középmotorosra.
A Ferrari lehetséges kínálatbővítésére persze sokaknak kell még rábólintaniuk, és az ilyesmi nem is egyszerű kérdés, hisz a Ferrari értéke nem a sportkocsi-gyártás, hanem a név és a hozzá kapcsolódó legenda. Nem túlzás azt állítani, hogy a Ferrari a Fiat-Chrysler birodalom legértékesebb darabja – nem csoda, hogy nemrég kiszervezték egy külön cégbe – már maga a márkanév is a legerősebbek közé tartozik. Így a tulajdonosok nem kockáztatnak, itt nem lehet olyan döntést hozni, amely akár csak kismértékben is a márkanév értékének rovására mehet.
Ugyanakkor a Ferrari egyike volt a V6-os motorok egyik korai alkalmazóinak: a versenypályán az 50-es évek második felétől használták ezt a motortípust, utcai modellekbe pedig a 60-as évek végétől a 70-es évek közepéig szereltek hathengeres motorokat. És bár ezek Dino néven készültek a jellegzetes ágaskodó lovacskás jelvény és Ferrari márkajelzés nélkül, mégis szerves részei a maranellói legendának – épp ezért nem valószínű, hogy egy hathengeres modell bármilyen formában is ártana a cég megítélésének.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
