Itt a McLaren alapmodell
Bár nagyon nagy név, a brit sportkocsigyár eladásokban és fejlesztési lehetőségekben még mindig nagyon távol áll az olyan ellenfelektől, mint a Ferrari vagy a Lamborghini. Ám az is látszik, hogy megpróbálják behozni a lemaradást – a most bemutatkozó 570S pontosan ezt a célt szolgálja. Ezért azonban nem fejlesztettek új műszaki megoldásokat, így az alapmodell sok tekintetben ugyanazt nyújtja, mint a drágább McLarenek.

Már a forma is ezt sugallja. Az autó arányaiban alig tér el a korábbi modellektől, és a fontosabb jellegzetességek is ismerősek lehetnek, a bumeráng-forma első lámpák és a farrész kialakítása is a P1-est idézi. A nagy különbség az, hogy az 570S lágyabb formáival és keskenyebb farával sokkal inkább látszik utcai sportkocsinak. De ez nem csak az autó külsejére jellemző: a belső teret is lágyabb, barátságosabb formák jellemzik, mint eddig.
A burkolat alatt azonban ismét csak a szabvány McLaren megoldásokkal találkozunk. Az autó alapja ugyanúgy a karbonszálas kabin, mint eddig – bár módosítottak rajta, így itt alig nyom 80 kilogrammot – és a 3,8 literes biturbó V8-as is maradt, bár a teljesítményét, ahogy ez a típusjelzés alapján sejthető, 570 lóerőre állították be, a maximális nyomatékot pedig 600 Nm-re. Az alacsonyabb teljesítményt azonban valamelyest ellensúlyozták a tömeg csökkentésével: az új sportkocsi összesen 1313 kilogramm üresen, a gyáriak szerint durván 150 kilóval kevesebb, mint a legkönnyebb konkurens. Ennek megfelelően az autó dinamikája is elképesztő: 3,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, 9,5 másodperccel az indulás után már 200-zal száguldhat, a végsebessége pedig 328 km/h. Ezzel ugyan a számok szintjén egy kicsivel elmarad az új Ferrari 488 GTB-től, de ha igaz, annál olcsóbb is lesz.
Érdekes, hogy a McLaren meg sem próbált spórolni az olyan megoldásokkal, mint a karbon-kerámia tárcsás fékrendszer vagy az aktív lengéscsillapítás: mindkettő jár az 570S-hez, ahogy a többi McLarenből ismert hétfokozatú szekvenciális váltónak sem kerestek olcsóbb alternatívát. Ez is azt jelzi, hogy az 570S révén a McLaren igyekszik túllicitálni a konkurenciát, és ezzel elcsábítani a vásárlókat a Ferraritól és a Porschétól.
Egy lényeges információ azonban még hiányzik ahhoz, hogy felmérhessük, ez mennyire sikerülhet: az alap-McLaren ára. Úgy hallani, a Porsche 911 Turbo árszintjét lőtték be a britek, ami 165 ezer euró, azaz átszámítva közel 50 millió forint. Ám az ár sem lesz már sokáig titok, hisz az élő premiert holnap tartják a New York Auto Show-n.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
