Utcai autóként ugyan nem terjedt el igazán a KTM nyitott kétülésese, a versenypályákon viszont lett egy-két kimagasló eredménye. Talán ezért is koncentrál most az osztrák cég egy új versenyváltozat kifejlesztésére, amely a X-Bow GTR nevet kapja. A cél egy viszonylag kedvező árú, és olcsón üzemeltethető GT4-es versenygép kialakítása.
Korábban már mutattak egy képet az autóról szemből, de ott pont a lényeg nem látszott. Oldalnézetből viszont már felmérhetők a legfontosabb eltérések az utcai X-Bow-hoz képest. Először is a GTR jóval hosszabb tengelytávú, a két autó közt vagy húsz-harminc centi lehet a hosszkülönbség. Ez pedig jótékonyan hat a gép stabilitására. Emellett kapott a GTR egy áramvonalas felső burkolatot, így már egészen úgy néz ki, mint a legtöbb prototípus-versenygép, bár az arányaiból sejthető, hogy ez itt egy számmal kisebb a Le Mans-ban száguldó P1-es és P2-es prototípusoknál.
A burkolat alatt persze sok minden közös az utcai modellel, állítólag a vázszerkezet egy része és a bevált Audi turbómotor is maradt, bár ez utóbbit rendesen felpiszkálták, így állítólag még a kötelező szívócső-szűkítéssel együtt is több mint 320 lóerős. Az autót áprilistól forgalmazzák majd, 139 ezer eurós áron, ami ugyan soknak tűnik, de valószínűleg így is ez lesz a legtakarékosabb megoldás az európai GT4 és Pirelli World Challenge versenysorozatokba való beszálláshoz. „A legfejlettebb versenytechnikát kínáljuk, ami általában csak magasabb kategóriákban érhető el, emellett az autónk olyan biztonsági szintet kínál, amilyet ebben a kategóriában senki más.” - fogalmazott a fejlesztést végző Reiter Engineering alapítója. A GT4-es kategóriában ugyanis átalakított széria-sportkocsik indulnak, és itt valóban elég ritka a karbonszálas utascella, viszont a KTM versenygépében – ahogy a többi X-Bow-ban is – ilyen van.

Egy sikeres versenyszezon egyébként komoly hasznot hajthatna a KTM-nek is – feléleszthetné a keresletet a X-Bow iránt – és talán egy hasonló, zárt kabinos utcai modell kifejesztését is lehetővé tenné.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
