- Magazin
- Hírek
- Genfi Autószalon 2015
- ferrari
- 488 gtb
- turbó
- világpremier
- genf2015
- genfi autószalon 2015
Itt az új Ferrari, a 488 GTB
Ahogy ígérte, a Ferrari elkészítette a 458 Italia továbbfejlesztett változatát. Az alapok maradtak, de olyan alaposan dolgozták át az autót, hogy az új elnevezés indokoltnak tűnik.
A Ferrari mindig ugyanígy gondozta a középmotoros sorozatot: először készített egy teljesen új modellt, majd alaposan átdolgozta azt. Így volt ez már a 308-328, a 348-355 és a 360-F430 párosnál, most pedig a 458-as újul meg teljesen 488-as néven. Itt is látszik a tető formáján és az arányokon, hogy az átalakítás csak részleges, de így sem jelentéktelen. A legnagyobb változás a turbómotor bevezetése: ahogy a California esetében, itt is egy ikerturbós nyolchengeresre cserélték a 4,5 literes szívómotort.

Bár a rokonság nyilvánvaló, a Maserati Quattroportéból és a California T-ből ismert V8-as hengerűrtartalmát 3855-ről 3902 köbcentire növelték, a teljesítményét pedig 670 lóerőre emelték. Ez kerek 100 ló többlet a 458-as motorjához képest, de ennél is lényegesebb a motor karakterének változása. Míg a korábbi szívómotor csúcsnyomatéka 6000-es fordulatszámon jelentkezett, az ikerturbós gépből már 3000-nél előjön a 760 Nm-es csúcsérték. Ez pedig elsősorban kis fordulatról történő gyorsítást teheti még vehemensebbé. Elsősorban ez a változás tükröződik a gyorsulási idők javulásában: a 100 km/h-s sebesség a 488 GTB-vel 3 másodperc alatt érhető el, a 200 km/h pedig 8,3 másodperc alatt, ugyanezek a 458-assal 3,4, illetve 10,4 másodpercig tartottak. Az új modell végsebessége 330 km/h.
A tervezők azonban nem csak a motort cserélték ki: a tetőn kívül az összes burkolóelem új. Ez legalább részben szintén az új motornak köszönhető: a turbós nyolchengeres jóval nagyobb hűtőteljesítményt igényel, legalábbis erre utal a hátsó kerekek előtti-feletti két hatalmas légbeömlő, de az orr-résznek is nagyobb részét teszik ki a hűtőradiátorokhoz vezető nyílások, mint az elődmodell esetében. Ezekhez a szükségszerű változtatásokhoz igazították aztán a formaterv többi részét is, bár egyes részletek – például a lámpák kialakítása – egyértelmű utalás a 458-assal fennálló rokonságra. Az új forma ezen felül aerodinamikailag is kedvezőbb, a gyáriak szerint 50%-kal sikerült növelni az autóra ható leszorítóerőt, miközben a légellenállás valamelyest csökkent.
A turbómotorra elsősorban persze nem a teljesítmény növelése kedvéért volt szükség – azt másképp is megoldhatták volna – hanem a szén-dioxid-kibocsátási átlag mérséklése kedvéért. A 488-asnál ez az adat 260 g/km-re mérséklődött, ami 47 g/km-es javulást jelent, és a gyáriak szerint 11,4 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg, bár ez valószínűleg csak lépésben haladva érhető el, az autó képességeit kihasználva aligha.
A Ferrari 488 GTB-t elsőként a Genfi Autószalon látogatói csodálhatják meg élőben, gyártani viszont csak a 458-as kifuttatása után, szeptemberben kezdik majd Maranellóban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Ütköztem a BMW-vel, lehetséges, hogy a zebra felfestése okozta a bajt?
Megállt előttem a sor, fékeztem, de az autó nem állt meg úgy, ahogy kellett volna neki. Okozhatta ezt a zebra hosszú és vastag felfestése?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
