Villanyautó lesz minden BMW-ből?
A BMW előre menekül: már felvázolták, milyen lehet a teljesen újragondolt modellválaszték 2016-tól. Az acélkarosszéria és a hátsókerék-hajtás a tervek szerint már csak a romantikus múlt része lesz 2022-től.

Lassan teljesen falhoz szorulnak az autógyárak az EU egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási korlátozásai miatt. A BMW jövőképe egy lehetséges válaszlépés: megpróbálják betartani a szabályokat, de ehhez az alapoktól kell újragondolni az autóépítési alapelveket. A német luxusautó-gyártó állítólag olyan új építési elveket dolgozott ki, amelyekkel a a 3-as és az 5-ös sorozat szén-dioxid-kibocsátását is 50 g/km körüli értékre szoríthatják le. A kulcs az elektromos hajtáslánc, amely belsőégésű motort csak a hatótáv kiterjesztésére használna. A gyáriak szerint a tervekben szereplő rendszert a 3-as BMW-től a Rolls-Royce Phantomig mindenféle méretű típusban használhatnák.
A hajtáslánc mellett a karosszéria tömegének csökkentése a BMW másik fegyvere: az i3-nál és az i8-nál alkalmazott műszaki megoldásokkal tervezik kiváltani a hagyományos acélkarosszériát, azaz a vázszerkezet jelentős része karbonszálas műanyagból készülne, de bőségesen alkalmaznának könnyű alumínium és magnézium-ötvözeteket is. Így drasztikusan csökkenthető az autó tömege, illetve részben ellensúlyozható az elektromos hajtásláncban használt nehéz akkumulátor-csomag többletsúlya.
Az átmenet persze nem lesz egyszerű: a vásárlókkal is el kell fogadtatni az új építési koncepciót, különösen a BMW legnépszerűbb modellje, a 3-as esetében. Ebből készül egy átmeneti generáció, amely 2016-tól már konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, 2 literes, 180 lóerős, turbós négyhengeres benzinmotorral, egy 95 lovas villanymotorral és 35 km-es tisztán elektromos hatótávot biztosító akkucsomaggal. Ez után, 2022 körül érkezik az a 3-as, amely már nem is lesz kapható másféle hajtással: ebben már csak generátort hajtó, kisméretű, szegénykeverékes belsőégésű motor kerül, a hajtást pedig teljes egészében két villanymotorra bízzák.
Jelenleg az EU szabályai 95 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátás elérését írják elő az autógyáraknak 2021-ig, de már most szó van egy még szigorúbb célérték felállításáról, amely 2025-ben válna kötelezővé. Egyáltalán nem biztos, hogy a többi autógyártó is a BMW útját követheti – hisz a könnyű, nagyrészt szénszálas karosszéria és a nagyméretű Li-ion akkumulátorok sem elég olcsók egy tömeggyártó számára – de több mint valószínű, hogy a 2020-as évek elején az efféle hirbid megoldások sokkal általánosabbá válnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

