Már többször felreppent Magyarországon néhány kínai autómárka forgalmazásának a rémhíre, de aztán ezek a kísérletek hamar elhaltak. Most már biztosnak tűnik, hogy a Great Wall márka importja megkezdődik jövő március táján; egyelőre két modell érkezik, a Steed nevű pickup és a H6 szabadidőautó.

Chinese Motorsnak hívják a céget, amely megállapodott a Great Wall, azaz Nagy Fal nevű márka magyarországi importjáról. Most dolgoznak a kereskedőhálózat kiépítésén, mondja Vadas Tamás, aki a cég elnök-vezérigazgatója. Jövő január-február tájára meglesz a 10-12 kereskedés, és nem lesz akadálya annak, hogy márciusban meginduljon a forgalmazás.

Bár a márkát nagy autómásolóként tartják számon, nem ezek a koppintások érkeznek az európai piacra, hanem a bulgáriai összeszerelő üzemeikben készülő pick-up és SUV. Más modellek egyébként nem is készülnek itt – egy ideig ugyan összeszerelték a c10 nevű kiskocsit, de ennek egyrészt nem volt versenyképes az ára, másrészt a riasztó hűtőmaszkját leszámítva lényegében az előző Toyota Yarist másolta, amit mifelénk nem szoktak szeretni.

A forgalmazó a Steed pick-uptól várja a nagy sikert, és nem is teljesen alaptalanul. Egy példány már a cég kőbányai telephelyén van, és ránézésre kívül-belül megfelel annak, amit az ember egy ilyen haszongépjárműtől vár. Az áron persze sok minden múlik, a tárgyalások még zajlanak. A típus egyféle, kétliteres turbódízel motorral megvásárolható, ennek teljesítmény 139 lóerő, nyomatéka 305 Nm. A jármű terhelhetősége 1050 kg, a fülkéje ötüléses. A kínai cég belátta, hogy a 2,4 literes, Mitsubishi-eredetű benzinmotort nem kell erőltetni Európában, de opcióként még létezik, sőt, akár gázosíthatják is. Akkor viszont megszűnik az árelőnye a dízelhez képest.

A H6 nevű szabadidő-autó a ma divatos kompakt szegmensben indul: 4,6 méterével kicsit hosszabb a kategória átlagánál, amolyan átmeneti méret a nagyobbak felé. Hátul is független felfüggesztése és elektronikus szabályzású összkerékhajtása van. Kétféle motorral lesz kapható, egy 1,5 literes, turbós benzinmotorral (143 LE) és a kétliteres dízellel (szintén 143 LE).

Ha reálisan nézzük, a Great Wall két jól menő szegmensben próbál szerencsét, és ha nem is túl egyedi a modellek formája, legalább nem béna koppintások vagy fájdalmas formai kísérletek. Ránézésre a karosszériamunka sem igénytelen, az utastérnek nincs kínaidorkó-szaga, vagyis a kínai autók sztereotípiái már nem jelentenek gondot. Ezután már csak a tartósság és az ár lehet a fontos kérdés, de ezekről egyelőre még nem tudunk semmit. Mindezzel együtt sem a Great Wall két új modelllje lesz az, amitől elözönlik a kínai kocsik az utakat, olcsó tömegmodellre a márkától egyelőre nem számíthatunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Júniusig nem emel árakat a Nissan Amerikában, de utána...
A gyártó a meglévő készletéből vészeli át a következő hónapokat.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
