Ne nézd meg, megvakulsz!
Néha nem baj, hogy Magyarország nem olyan gazdag, mint Franciaország. Mert ha az embereknél van elég pénz, akkor bármilyen szart el lehet adni nekik olyan mennyiségben, amiből aztán elvegetál a gyártója. És ilyen izéket engednek ki felügyelet és 18-as karika nélkül a nyílt utcára.
A PGO néven garázdálkodó banda is valószínűleg abból profitál, hogy hiába a nívós oktatás, a több száz éves hagyományokkal megtámasztott francia jó ízlés és a ma már szinte tökéletes szemjavító eljárások, azért mégis akad pár idióta, aki ezt a rakás szerencsétlenséget megvásárolja.
Amennyiben ön elkövette azt a hibát, hogy nem hegesztőszemüvegben kezdte el olvasni ezt a cikket, akkor még egy pillanatig ne tegye fel a védőeszközt. Ide írnám ugyanis ezeknek a kis járműveknek az árát: 41-45 ezer euró. Ha véletlenül nem menne elég gyorsan a fejszámolás 310-zel, segítek: 12,7-14 millió forint.
De most már tényleg tegyen valami fényvédő izét a szeme elé mindenki, mert nem lehet tovább halogatni az első kép megjelenítését. Mehet?
Hát tessék, íme a francia ipar egyik atomvillanása, amely minden más szart elhomályosít közel s távol:

Amennyiben maradék látósejtjeivel képes még olvasni, hadd ábrándítsam ki. Nem, ez nem egy mopedautó. Ebben kérem rendes motor van, méghozzá nem is akármilyen. A BMW szállítja az 1,6 literes, benzines turbómotort az autóipar Quasimodóihoz, és a szerződést meggondolatlanul úgy írták alá, hogy nem tiltották meg azt a PGO-nak, hogy prospektusaiban és sajtóanyagaiban ezt megemlítse. Gondolom, a BMW-nél senki sem látta akkor még a kocsit, aztán már késő volt. Egyébként 2012 előtt még a Peugeot motorjait szerelték az autóikba PGO-ék, akiknek még ahhoz is volt pofájuk, hogy az embléma kontúrja pontosan ugyanaz, mint a Porschéé.
A mindössze 3 méter hetven hosszú, ezer kiló alatti kis dögök átkozottul mennek, ami 184 BMW-lóerővel nem is csoda. A hivatalos adatok szerint 5,9 alatt alatt vannak százon és a végsebességük 225 km/h. A Hemera, Cévennes és Speedster II. néven árult kocsikon látszik, hogy a tervezőjük mire gondolt ... közben, mikor fiatal volt. Csak hát rendes 356-os Porschét építeni nem lehet, maradt a karikatúra.
Műszakilag amúgy ne számítsunk csodákra, fém vázra szerelt műanyag elemekből készül a kis torz Porsche-utánérzés, a kabrió esetében olyan tetővel, amit látva majdnem sírva fakadtam. Mivel a BMW-motor annyira nem pici, a PGO-k valójában nem farmotorosak, hanem középmotorosak, vagyis elvileg akár jobbak, mint az eredeti. Elvileg. Az viszont tény, hogy viszonylag rendes futóművet és fékeket faragtak alájuk. Még az sem elképzelhetetlen, hogy valami frenetikusan szuperül mennek a kanyarokban is, de erre a külsőre nincs mentség.
Tudom, az ember hajlamos megszánni, mert kicsi, és azt hinni, hogy legalább az utastere valami csoda a 12 milláért, de mindenkit megnyugtatok: mintha egy kupleráj bútoraival rendeztek volna be egy mopedautót. Tényleg rettenetes az egész, bár a standon egy veterán Porsche tulajával jártam, aki szerint aranyos. Lehet, hogy nála jó gombot nyomott meg a kis nyomoronc, nálam viszont nem. Elnézést, ha mégis ez lenne a világ legjobb autója.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
