A Mercedes már harmadszor fut neki a sportkocsi-szegmens meghódításának, ezúttal ismét egy kevésbé drága és elérhetetlen modellel. Az AMG GT elnevezésű sportkocsi a Porsche 911 Turbo közvetlen kihívója lesz, azaz mind az SLR McLarennél, mind az SLS-nél jóval kedvezőbb áron érkezik, bár nem lesz sokkal lassabb azoknál.

Az új sportkocsi álcázott változatait mutogatják már egy ideje, így az arányai nem meglepőek. Az autó hátuljáig nyúló kabin még jobban hangsúlyozza a hosszú motorháztetőt, és bár a lágyabb vonalak miatt az összkép talán kevésbé jellegzetes, mint az SLS esetében, a Mercedes tervezői ezúttal sem vesztették el az esztétikai érzéküket. Az AMG GT-ben hatásosan ötvözték a Mercedes 300SL klasszikus arányait és a márka aktuális látványvilágát. Ha nem is mondanánk, hogy jobban sikerült az elődjénél, de így képen is elég ütős, és élőben alighanem még jobban néz majd ki, ahogy a mai Mercedesek többsége. Fontos apróság, hogy a GT-nek már nincsen sirályszárny-ajtaja, ami ugyan egy jellegzetes vonással kevesebb, viszont így kényelmesebb használni a sportkocsit, és alighanem gyártani is olcsóbb.
A műszaki alapok az SLS-ből érkeztek, legalábbis az alumínium alapstruktúrát megtartották. Ugyanakkor faragtak a súlyából, és sokat változtattak a méreteken is. A GT úgy 110-140 kilogrammal könnyebb az SLS-nél: az alapváltozat 1540 kilogrammot nyom, míg az erősebbik S változat 1570-et. Az új gép ugyanolyan széles, mint az elődje, viszont 9,2 centivel rövidebb és 3,7-tel magasabb. A fogyókúrára szükség is volt, hisz a 4 literes V8-as biturbó motor mindkét változata gyengébb lett, mint a régi, 6,2 literes, 575 lovas AMG szívómotor. Az alapkivitel 462 lóerős és 600 Nm a csúcsnyomatéka, míg a GT S motorteljesítménye 510 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 650 Nm. Talán kihozhattak volna belőle többet is, hisz a fronthajtású AMG modellek kétliteres, 360 lovas turbómotorjának közeli rokona az új V8-as. Ám egyrészt ennek nyilván nem érezték szükségét, hisz a konkurencia is ezen a szinten áll a lóerők számát tekintve, másrészt – az aktuális divatnak megfelelően – a hengersorok közé tették a két turbófeltöltőt, ami szintén nem kedvez a vég nélküli teljesítménynövelésnek.
A GT így is nagyon gyors. Az alapváltozat 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t és a végsebessége 304 km/h, a GT S-nek pedig 3,8 másodperc kell a százas tempó eléréséhez, és akár 310 km/h-val is száguldhat, ha van hely odáig gyorsulni. A két kivitel azonban nem csak ebben tér el egymástól. Az egyszerűbb GT-be mechanikus önzáró differenciálművet építenek, míg a GT S-be elektronikus vezérlésűt, de ez utóbbi modellben a féktárcsák is nagyobbak, a gumik is szélesebbek és a futómű is háromfokozatú aktív lengéscsillapítókat kap. Akad persze olyan extra is, amelyet mindkettőhöz csak felárért adnak – ilyen például a kerámiatárcsás fékrendszer.
Talán egy kicsit meglepő, hogy ezzel ilyen szinten törődnek a Mercedesnél, de a sportkocsi fogyasztását is sikerült meglepően alacsonyan tartani. A turbós V8-as beéri 9,3 liter benzinnel a szabvány európai mérési ciklus szerint (NEDC), de erre alighanem csak Eco üzemmódban képes, és ha ezt el akarjuk érni, aligha használhatjuk ki az AMG GT elképesztő képességeit.
A lényegről, az autó végleges áráról egyelőre nincsenek megbízható információink, de egyes pletykák szerint akár az SLS árának feléért is haza lehet majd vinni. Pontosabbat nyilván a Párizsi Autószalonon árulnak majd el, ahol már élőben is látható lesz a Mercedes új sportkocsija.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
