AMG GT: a Porsche-gyilkos Mercedes

2014.09.09. 23:06

A Mercedes már harmadszor fut neki a sportkocsi-szegmens meghódításának, ezúttal ismét egy kevésbé drága és elérhetetlen modellel. Az AMG GT elnevezésű sportkocsi a Porsche 911 Turbo közvetlen kihívója lesz, azaz mind az SLR McLarennél, mind az SLS-nél jóval kedvezőbb áron érkezik, bár nem lesz sokkal lassabb azoknál.

Az új sportkocsi álcázott változatait mutogatják már egy ideje, így az arányai nem meglepőek. Az autó hátuljáig nyúló kabin még jobban hangsúlyozza a hosszú motorháztetőt, és bár a lágyabb vonalak miatt az összkép talán kevésbé jellegzetes, mint az SLS esetében, a Mercedes tervezői ezúttal sem vesztették el az esztétikai érzéküket. Az AMG GT-ben hatásosan ötvözték a Mercedes 300SL klasszikus arányait és a márka aktuális látványvilágát. Ha nem is mondanánk, hogy jobban sikerült az elődjénél, de így képen is elég ütős, és élőben alighanem még jobban néz majd ki, ahogy a mai Mercedesek többsége. Fontos apróság, hogy a GT-nek már nincsen sirályszárny-ajtaja, ami ugyan egy jellegzetes vonással kevesebb, viszont így kényelmesebb használni a sportkocsit, és alighanem gyártani is olcsóbb.

A műszaki alapok az SLS-ből érkeztek, legalábbis az alumínium alapstruktúrát megtartották. Ugyanakkor faragtak a súlyából, és sokat változtattak a méreteken is. A GT úgy 110-140 kilogrammal könnyebb az SLS-nél: az alapváltozat 1540 kilogrammot nyom, míg az erősebbik S változat 1570-et. Az új gép ugyanolyan széles, mint az elődje, viszont 9,2 centivel rövidebb és 3,7-tel magasabb. A fogyókúrára szükség is volt, hisz a 4 literes V8-as biturbó motor mindkét változata gyengébb lett, mint a régi, 6,2 literes, 575 lovas AMG szívómotor. Az alapkivitel 462 lóerős és 600 Nm a csúcsnyomatéka, míg a GT S motorteljesítménye 510 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 650 Nm. Talán kihozhattak volna belőle többet is, hisz a fronthajtású AMG modellek kétliteres, 360 lovas turbómotorjának közeli rokona az új V8-as. Ám egyrészt ennek nyilván nem érezték szükségét, hisz a konkurencia is ezen a szinten áll a lóerők számát tekintve, másrészt – az aktuális divatnak megfelelően – a hengersorok közé tették a két turbófeltöltőt, ami szintén nem kedvez a vég nélküli teljesítménynövelésnek.

A GT így is nagyon gyors. Az alapváltozat 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t és a végsebessége 304 km/h, a GT S-nek pedig 3,8 másodperc kell a százas tempó eléréséhez, és akár 310 km/h-val is száguldhat, ha van hely odáig gyorsulni. A két kivitel azonban nem csak ebben tér el egymástól. Az egyszerűbb GT-be mechanikus önzáró differenciálművet építenek, míg a GT S-be elektronikus vezérlésűt, de ez utóbbi modellben a féktárcsák is nagyobbak, a gumik is szélesebbek és a futómű is háromfokozatú aktív lengéscsillapítókat kap. Akad persze olyan extra is, amelyet mindkettőhöz csak felárért adnak – ilyen például a kerámiatárcsás fékrendszer.

Talán egy kicsit meglepő, hogy ezzel ilyen szinten törődnek a Mercedesnél, de a sportkocsi fogyasztását is sikerült meglepően alacsonyan tartani. A turbós V8-as beéri 9,3 liter benzinnel a szabvány európai mérési ciklus szerint (NEDC), de erre alighanem csak Eco üzemmódban képes, és ha ezt el akarjuk érni, aligha használhatjuk ki az AMG GT elképesztő képességeit.

A lényegről, az autó végleges áráról egyelőre nincsenek megbízható információink, de egyes pletykák szerint akár az SLS árának feléért is haza lehet majd vinni. Pontosabbat nyilván a Párizsi Autószalonon árulnak majd el, ahol már élőben is látható lesz a Mercedes új sportkocsija.

Az oldalról ajánljuk

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

8 perce
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Neked ajánlott