Discovery Sport: a következő Land Rover-sláger?
A Freelander elég porosnak hatott már a Land Rover kínálatában, és úgy néz ki, ezt a gyáriak is érezték. Így eldobták a nevet, és készítettek valamit, ami ismét lendületes, fiatalos hatást kelt, és nem a régi formai ötleteket hasznosítják benne újra.
A formával már találkoztunk a Discovery Vision tanulmányon, ám úgy tűnik, ez azon kevés alkalmak egyike, amikor a végleges modell jobban néz ki, mint az előzetese. Ez alighanem annak köszönhető, hogy a Discovery Sport oldalvonala meredekebben emelkedik, és ezt jobban is hangsúlyozták a szélvédő alatt kezdődő, és a kilincseket is útba ejtő egyszerű kis bordával az autó oldalán. Azt persze nem állítanánk, hogy érdekesebb ez a forma, mint az Evoque, viszont a Discovery Sport egy számmal nagyobb, így valószínűleg sokkal inkább alkalmas családi autónak. Erre utal a bőséges, 2,74 méteres tengelytáv, a 4,59 méteres hossz, és, amire a Land Rovernél igazán büszkék, a 16 centis úton előre-hátra mozgatható hátsó üléssornak köszönhetően akár 1 méteresre is növelhető hátsó lábtér.

Létezik hétüléses változat is, ami nyilván nem ilyen tágas a harmadik sorban, de legalább a lehetőség adott, hogy ötnél többen utazzanak, ami ebben a kategóriában azért nem mondható természetesnek. A gyáriak szerint épp a sokoldalúsága a típus erőssége, bár azt csak később, az első tesztek után dönthetjük el, hogy ebből a kijelentésből mennyi a reklámcélú túlzás. A típus egyébként az Evoque módosított műszaki alapjaira épül, azaz még mindig a Ford Mondeóhoz fejlesztett EUCD padlólemez megoldásait használták a tervezők – nyilván azért, mert a saját fejlesztésű alumínium platform ide túl drága lett volna, máshoz viszont nem fértek volna hozzá.
A motor- és váltóválaszték szűkössége azért jelzi, hogy a Jaguar-Land Rover milyen kicsi szereplő a piacon, de a 240 lóerős kétliteres turbómotor, és a 2,2 literes 190 lóerős dízel is korszerűnek és kellőképp erősnek tűnik. A motorokhoz 9 sebességes automata, vagy 6 fokozatú manuális váltó kapcsolódhat, amely Haldex rendszerű összkerék-hajtáson át juttatja a nyomatékot a kerekekhez. Bár az új modell egyértelműen nem terepre készült, a gyáriak szerint a 21,2 centis hasmagassággal, és a 25 fokos első, illetve 21 fokos hátsó terepszögekkel azért le lehet merészkedni az épített utakról könnyebb terepre.
Az Evoque után ez a Land Rover második, szélesebb közönségnek szánt újdonsága, és nem tartjuk kizártnak, hogy ez is hasonlóan sikeres lesz. Talán egy kicsit kevésbé karakteres, de cserébe sokkal használhatóbbnak tűnik, és egyes piacokon a Land Rover név még mindig jol cseng.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Napi M7-es agyhalál: egyszerre 5 terepjáró fordult meg az autópályán
Visszafordultak egyszer. Utána még egyszer.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
