Hátborzongató a Polaris élménygépe
A Polaris látszólag újra feltalálta a kereket, hisz lényegében a Morgan háromkerekű ősi receptjét korszerűsítette. Az eredmény, a Slingshot mégis inkább a KTM X-Bow-ra emlékeztet, az osztrák négykerekű árának töredékéért.

Az ötlet nem új és nem is eredeti – a Volkswagen például már 2006-ban készített olyan háromkerekű sportkocsi-szerűséget, amely olcsó, takarékos és villámgyors lett volna. A Polaris Slingshot azonban nem csak ígéri mindezt, de meg is valósítja: ez lehet, és a készítői szerint ez is lesz a jövő élményjárműve, egyfajta átmenetként a motorkerékpár és a sportkocsik között. A tervezők nem komplikálták agyon a koncepciót: a háromkerekű jármű egyszerű acél csővázat kapott, ennek az orrába kerül a General Motorstól érkező 2,4 literes négyhengeres benzinmotor. Ez lényegében ugyanaz az Ecotec négyhengeres, amellyel a Chevrolet Malibu amerikai alapváltozatait szállítják, a csúcsteljesítménye 173 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 225 Nm. Ezúttal azonban kézi váltó kapcsolódik hozzá, méghozzá ötfokozatú, de ide ez is bőségesen elegendő, hisz a tető és szélvédő nélküli, mindössze 1,3 méter magas háromkerekű üresen csupán 771 kilót nyom. A hajtást egyébként az egy szem hátsó kerékre bízták, amelyhez fogasszíj továbbítja a teljesítményt az autó orrában elhelyezett váltótól.
A Slingshot amellett, hogy semmiféle védelmet nem nyújt az időjárás ellen, még a szépségével sem hódíthat, hisz szemből nagyjából úgy néz ki, mint egy nagyon mérges, világító orrlyukú bulldog. Viszont a felszereltsége figyelemre méltó – például van benne érintőképernyős szórakoztató és információs rendszer, Bluetooth és hathangszórós hifi – és ehhez képest még csak nem is kerül sokba. Az alapára 19 999 dollár, azaz átszámítva úgy 4,6 millió forint, ami Észak-Amerikában kevesebb, mint a negyede egy KTM X-Bow árának.
Az igazi kérdés persze az, hogy a Slingshot megtalálja-e a közönségét, hisz még így is sokkal drágább, mint egy motorkerékpár, viszont a használati értéke nem sokkal nagyobb. Ráadásul a legolcsóbb valódi sportkocsi, a Mazda MX-5 alig drágább – 24 ezer dollárért már megkapható Észak-Amerikában – és bár a Slingshot nyilván jobban megy, ilyen téren már a Mazda roadster képességei is messze túlmutatnak az átlag felhasználó vezetési tudásán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
