A Peugeot legújabb sportprogramjáról időről időre elszórnak néhány információ-morzsát – ezúttal nem is teljesen érdekteleneket. Kiderült például, hogy mi hajtja a francia versenygépet, és az is, hogy miért mondtak le az összkerék-hajtásról.

Képeket ugyan már láttunk a DKR-ről, de egyébkéntg elég szűkszavúak voltak a Peugeot Sport szakemberei. Most viszont újabb lényeges részletekre derült fény – így azt is elárulták, hogy a buggy középmotoros lesz, és egy V6-os turbódízel motor hajtja majd, amely nagyjából 340 lóerős lesz. Már korábban kiderült, hogy csupán kétkerék-hajtású lesz a gép – több mint valószínű a középmotoros elrendezés alapján, hogy a két hátsó kerék lesz hajtott – de csak most indokolták meg a döntést. Így ugyanis jóval nagyobb kerekeket használhattak, ennek következtében nagyobbak lehetnek a rugóutak, és alkalmazhatnak keréknyomás-szabályozó rendszert is. Ezen felül az autó tömege is jóval alacsonyabb lehet. Ezek a lehetőségek pedig többet használnak az autó terepjáró képességeinek, mint amennyit az összkerék-hajtással nyernének.
Nem a Peugeot az első, amely hasonlóan okoskodik: a Robby Gordon-féle Hummer H3 formájú Dakar versenygép is ilyen felépítésű, és meglehetősen gyorsnak bizonyult az elmúlt években. Sőt, korábban, még akkor, amikor a verseny Afrikában zajlott, Jean-Louis Schlesser nyert is két Dakar ralit saját építésű középmotoros, hátsókerék-hajtású buggyjaival. Jean-Christophe Pallier, a program műszaki vezetője azt mondja, a 2008 DKR akár egy függőleges falon is felmegy, ha kell, és 46 centis rugóútjainak köszönhetően kivételesen jól viselkedik egyenetlen útfelületen, vagy homokos talajon.
A Peugeot Sport tavaly még a Pikes Peak hegyi versenyre koncentrált, és lényegében egyetlen komoly gyári csapatként meg is alázta a teljes mezőnyt. A 2015-ös szezonban valami hasonlót terveznek a Dakar ralin is, ahol mostanában szintén eltűntek az erős gyári csapatok, és ahol a Peugeot-nak jó esélye van könnyedén learatni minden babért. Ennek érdekében egyebek közt megnyerték maguknak Carlos Sainz-t is, aki, miután a raliból visszavonult, a Volkswagennel nyert Dakart is, így a terepraliban is a legnagyobb nevek közé tartozik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
