A Forma-1 végleg búcsút inthet a létező legpatinásabb versenyhelyszínnek. Rajongók millió gyűlölték meg Bernie Ecclestone-t egy pillanat alatt.

Csütörtökön nyilatkozott az olasz Gazetta dello Sportnak a Formula-1-et irányító cégcsoportok vezetője, a sportág teljhatalmú ura. Arra a kérdésre, hogy Monza 2016-os szerződésének lejárása után kötnek-e újat, a 84 éves üzletember így reagált:
- A jövő nem túl rózsás. Nem valószínű, hogy meghosszabbítjuk a szerződést, mivel üzleti szempontból már a legutóbbi is egy igazi katasztrófával ért fel számunkra. 2016 után elválnak útjaink.
Az első Forma-1-es futamot 1922-ben rendezték a legendás pályán és 1950 óta csak egyetlen-egyszer - 1980-ban - tartották meg az Olasz Nagydíjat Imolában.
- Ecclestone szavai aggasztóak. - mondta Antonio Rossi, Lombardia tartomány ifjúsági- és sportminisztere. - Mint regionális képviselő, felkértem az olasz kormányt, hogy segítsen nekünk megtartani az Olasz GP-t, amely nem csak a sportág történelmében játszik fontos szerepet, hanem a régió gazdaságára is nagy hatással van.

Ecclestone további kijelentései már csak híg gólyaszéklet-szerűen próbálják kendőzni a tényt, hogy egyértelműen többet akar kihozni a leendő szerződésből. Szerinte a Ferrari tesztpályája, Mugello, lehetne az Olasz Nagydíj helyszíne, ennek persze valós esélye nincs sok, mert komoly befektetéseket kellene eszközölni ahhoz, hogy a Forma-1 odaköltözhessen. A további indoklásból viszont kiolvasható a miért második fele is:
- A televíziós nézettség Olaszországban a legalacsonyabb. Amióta nem megy a Ferrarinak, azóta visszaesett. Ha jól menne a csapatnak, azt mindannyian éreznénk.
Ez a burkolt, enyhe zsarolás-szagú üzenet lehet a válasz arra a levélre, amelyet június közepén írt a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo Ecclestone-nak és amelyben javasolta, hogy a csapatvezetők- és tulajdonosok üljenek le, hogy közösen találjanak megoldást a sportágat sújtó problémákra, melyeknek már a versenyzők is egyre sűrűbben adnak hangot.
Korábban Montezemolo élesen bírált, sokszor nagy nyilvánosság előtt, és ezekben a bírálatokban csak részben játszott közre a tény, hogy a csapatnak most nem megy. Hasonló kijelentéseket több csapatvezető- és pilóta is tett, de a helyzet kezd komolyra fordulni:
„A Forma-1 így nem működik.”
„Az FIA egyszerűen elfelejtette azt, hogy az emberek a móka kedvéért nézik a versenyeket. Senki sem a hatékonyság miatt követi figyelemmel a sportot.”
„Az emberek azért mennek ki, mert jól akarják magukat érezni. Nincs olyan, aki amiatt megy ki a pályára, hogy kísérleti üzemanyagok, vagy gumiabroncsok tesztelését lássa. Ők csak versenyt szeretnének látni, ami a pályán, nem a boxutcában dől el. Hiányzik az igazi show.”
Ezek kemény szavak, Ecclestone nem tudott elmenni mellettük, megadta hát a választ. És most adják mindehhez hozzá a tényt, hogy az idei 24 órás LeMans-i futam előtt felröppent a hír, hogy a Ferrari beléphet a hosszútávú versenysorozatba.
Márpedig Ferrari és Monza nélkül ez a Forma-1 már nem az a Forma-1 lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
