A nagy megdöbbenés elmarad, hisz az autót tavaly már láthattuk tanulmányként, de a végleges sorozatgyártmányt csak most mutatták be. Ahogy lenni szokott, kevesebb a csicsás részlet és kisebbek a kerekek, de a végleges X4 így sem változott sokat a korábbi előzeteshez képest.

Az X4 külsőre pontosan olyan, amilyennek a típusjelzés alapján képzelné az ember. Ugyanolyan kupé-teteje van, mint a másik páros sorszámú X modellnek, az X6-nak, de közben az X3 esetlenebb arányaiból is örökölt valamit. Első ránézésre az az érzése az embernek, hogy ez a szegény ember X6-osa, és nem is tévedünk nagyot. A nagytestvérben persze épp az a vonzó, hogy cseppet sem tűnik praktikusnak, cserébe kellőképp agresszív önkifejező eszköz. Az X4-ben kevesebb a dög, de mintha valamivel célszerűbbnek tűnne – kérdés, hogy ez a megközelítés elég vonzó lesz-e.
A formaterven egyébként a manapság jellemző BMW-s stíluselemekkel találkozunk, de úgy, ahogy az X3-ason. Akinek csak a jelvény számít, az nyilván lenyeli ezt is, de egyértelműen figyeltek rá, hogy az X6-osra véletlenül se jelentsen veszélyt. Bizonyos szögekből még úgy is tűnik, mintha a tervezők görcsösen igyekeztek volna valami érdekeset faragni az ismert alapformára – ilyen, a harmónia szempontjából nehezen értelmezhető részlet az autó oldalán felbukkanó három él.
A méretkülönbség egyébként minimális az X3-ashoz képest. A hossza 4,671 méter, a szélessége 1,881 méter, a magassága pedig 1,624 méter, azaz hosszabb és alacsonyabb, mint függőleges hátfalú testvére. A magasság csökkenését alacsonyabbra helyezett ülésekkel igyekeztek kompenzálni, így az üléshelyzet valamivel személyautósabb. Azt egyelőre nem tudni, hogy a hátsó fejtér mennyire lesz szűkös, viszont az 500 literes csomagtérre aligha lesz panasz, különösen úgy, hogy a hátsó üléssor támlája 40:20:40 arányban három részletben osztva dönthető, és teljesen ledöntve 1,4 köbméternyi csomagot is képes elnyelni a kibővített csomagtér.
A lemezek alatt persze a bevált megoldásokat találjuk: az X3 műszaki alapjait és hajtásrendszerét, illetve a BMW szabvány motorcsaládjának tagjait. A benzines választék 184 lóerős 2 literes négyhengeres turbómotorral indul (zDrive20i), de ugyanezt a blokkot 245 lóerővel is megkaphatjuk az xDrive28i-ben. Háromliteres, 306 lóerős hathengerest csak az xDrive30i-be szerelnek. Hasonló a dízelmotoros kínálat is: az alapmodell itt az xDrive 20d kétliteres 190 lóerős négyhengeressel, ezt követi kétféle háromliteres sorhatos, amelyek közül a gyengébb is 258 lóerős, ez kerül az xDrive30d-be, az erősebből pedig 313 lóerőt és 630 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki – ez hajtja az xDrive35d kivitelt. Ahogy a BMW-nél szokás, az X4-ből a bemutató idején nem lesznek igazán egyszerű, kétkerék-hajtású változatok, ha terveznek ilyesmit, azt a piaci bevezetés után néhány hónappal jelentik csak be.
Az az érzésünk, az X4 messze nem olyan önmagáért való, mint az X6-os – inkább az X3 ferde hátú változatának tűnik – de nem is olyan markáns, agresszív jelenség. Így azonban nagyon nehéz megjósolni, hogy ez is lehet-e akkora siker, mint nagyobb testvére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Vélemény
Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma
Tényleg jól döntöttek a versenybírók? És biztos, hogy a jelenlegi szabályok igazságosak?
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
