Azt hiszed tudod, mi a fájdalom

2014.03.05. 16:01 Módosítva: 2014.03.05. 16:01

Porrá perzselt retinával támolyogtunk még egy fél órával később is. Boldogan vetettük magunkat Mansoryék karjaiba (akik meglepően koherens és szép autót is kiállítottak, Dániel hamarosan beszámol), agyműködésünk stabilizálódott, szívverésünk is visszatért a normális állapotába, lassan visszaköltözött belénk az élet a sokkoló élmény után.

A szlovák Nimrod Performance – azaz a Nimrod Elite Tuning – ugyanis feltalálta a Kelet-Európai tuning-sportautó bizniszt. Célzottan és hidegvérrel veszik majd ki a szürke pénzt a bomber- és rosszul szabott Armani-pufidzsekik zsebeiből. Figyeljünk a részletekre!

Már önmaga a név is magabiztosságot sugall. Nimrod és Performance. Nimród, azaz Ménrót Mezopotámia királya, Bábel tornyának építője, hatalmas vadászként és az erő szimbólumaként ábrázolják, igazi hatalmasság önmagában. Na most képzeljenek még hozzá némi performance-t és közelébe érnek annak a hatalmas teljesítménynek, ami ezen a standon összpontosul. Egy lóerő-orgia, karbon-hegyek és bőrözött fennsíkok. Mindenből a legjobb. Vagy nem?

Na szóval önmagában a logó is definiál és kirekeszt egyben: vörösen izzó szemű Staffordshire terrier egy pajzsban. A félreguláris biztonsági szolgálatok aranykorát idéző márkajel piros-fehér-zöld kerete hazai kötődést is feltételez, ami nem véletlen: a Nimrod Elite Tuningnál bizony sok a felvidéki magyar, tervezett bemutatótermüket pedig Dunaújvárosban vizionálják. Legalábbis ennyit sikerült megállapítani holnapjukról, ami a korai működés egyik nagyon vicces fázisában van. A rendszergazda épp csak ismerkedik a WordPress-szel, ellenben van rajta öt fotó (egy a tulajdonosról is) és választhatóak a nyelvek! Érdemes magyarra váltani és figyelni a Google Translate munkáját, ahogy lefordítja a csodás marketingszöveget mindenféle monakói éjszakákról és könnyes kanyarvadászatokról. Erős a Csonticar-utánérzet, csak ott jobb a flow.

A portékával nem törték nagyon a fejüket: azonnal olyasmihez nyúltak, amitől a legpatinásabb tuningcégeket is kiveri a víz. Minket pláne. Itt csak Ferrari és Lamborghini akad.

Illetve Ferrari 458, amit – remek politikai érzékről téve tanúbizonyságot – egyenesen Katyushának neveztek el. Szláv női nevű tömegpusztító fegyverről meglehetősen kevés autót neveztek el eddig, legalábbis az egyetemes történelemkönyvek nem említik sehol a Bugatti Klórgáz Bertát vagy a Pagani H-Bombot. De mindegy, a lényeg, hogy a név üssön, kit érdekel, hogy a mai világ 90 százalékának semmit nem mond, vagy ha igen, az legfeljebb egy jeges üveg vodka lesz.

Nem csak a névvel van itt baj. Hanem leginkább azzal a borzalmas giccs-lekvárral, amivel pufók kis ujjaik összekentek mindent, amit az olasz sportkocsigyártók egyszer már nagyszerűen kitaláltak. Műanyag síkságok a sárvédőkön, Honda-féle piros R-betű a helyi Homasitából, konvektorrács és karbonszárny félig lecsavarozva, mert nem ül fel rendesen a hullámos műanyagra. Plusz egy aerodinamikai terelőszárny, mint a Forma-1-es autókon, mert az kell, biztos leválasztja a rossz áramlásokat, vagy izé, jól néz ki, kell oda, mint tanyára a villany.

Odabent folytatódik az ámokfutás. A kormány közepéből minket figyel a harcikutya (itten kemény világ van, ágaskodó lóval sokra nem mén), oldalunkba belemar a méretre szabott Ferrari-ülés helyett filléres konzolra kendácsolt műanyag kagylóülés és körbevesz minket a piros-fehér bőrkárpit, melynek sivárságát csak itt-ott töri meg egy-egy festékszóróval pirosra vagy fehérre festett műanyag burkolat- vagy takaróelem.

Na, nem tetszik? Nyugi, van megoldás. Ha nem jön be a Katyusha, nincs gond. Van itt valami, aminek még találóbb neve van. A Nulla azaz a Zero.

Ez is 458 Italiából készült, ez azonban csak valami Stage 1 kit lehet, mert megelégedtek az arany-fekete fényezéssel és némi szpojlerrel. Ha azon túl tudja tenni magát, hogy Ferrari helyett egy Nullát vezet, akkor már csak azt kell lenyelni, hogy mindez a Zetor-traktorokat idéző betűtípussal ki is van írva mindenhová.

És ha ez még mindig nem elég, akkor ideje venni egy Aventadort és odaadni ezeknek az aranykezű mestereknek, hogy csináljanak belőle egy Előre Vörös-t. Vagy Előre Vörösök-et. Ukrajnában szét fogják kapkodni, kajakra.

És a magyarul beszélő, aranyos hosztesszek nem értik, miért fogja mindenki a fejét, aki végül kiszédeleg innen. Káeurópai igénytelenség és giccs, drágán. Járj te is Nimroddal!

UPDATE:

Időközben sikerült elkapnom egy szóra Bader Alroudhan urat, aki cégtulajdonos, formatervező- és építő is egyben. Alroudhan úr cége komáromi székhelyű, Dunaújvárosban tényleg szeretne megnyitni egy bemutatótermet és mindhárom autóból tízet-tízet akar eladni évente. Az arab származású úriember kérdésemre elmondta, hogy a Katyusha nem a fegyverről, hanem orosz barátnőjéről, Kátyáról kapta a nevét és nem hiszem el, de négy nap alatt készült. Mondtam neki, hogy de, elhiszem. 500 ezer euró az ára. De majd rakunk bele erősebb motort. - mondta, nyolcszáz lóerővel. Mert a Ferrari és a Lamborghini nagyon könnyen tuningolhatóak.

Nyeltem. Akkor mennyibe kerül a Zero? Az csak 350 ezer...

Alroudhan úr meg van győződve arról, hogy az ő minőségével és technikai hátterével el tudja majd adni ezeket az autókat világszerte.

Hajrá, csak ha lehet, ne a szomszédomban lakjon egy Nimrod-tulajdonos.

Az oldalról ajánljuk

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

47 perce
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09