IDx: a legdögösebb Nissan
Sokszor érte már az a vád a japán gyártókat, köztük a Nissant is, hogy képtelenek izgalmas, eredeti formákat tervezni. Aztán időről időre érkezik egy-egy ellenpélda, mint most az IDx tanulmány: a retró gyökerű kupé nem tűnik régimódinak, mégis olyan formai megoldásokból építkezik, amelyek már-már feledésbe merültek.

Az IDx-ben az az igazán érdekes, hogy bár részleteiben valóban emlékeztet a Hakosuka – magyaruk a Kocka Skyline – vonásaira, osszességében inkább az 1970-es évek olasz autóit idézi. Rövid túlnyúlásaival arányaiban talán jobban is hasonlít a Fiat 131 kupéra, mint az első Skyline GT-R-ekre. Ám egyikre sem hasonlít annyira, hogy ne legyen önálló egyéniség. A formás kupé egyébként kifejezetten kicsi: csupán 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas, azaz nem sokkal nagyobb egy mai városi kiskocsinál.
Valószínűleg a Nissannál is érezték, hogy jól sikerült a formaterv, mert rögtön elkészítették az utcai változat nyomán a Nismo-féle tuningverziót, amely valamivel szélesebb, nagyobb, 19 hüvelykes felniket, mélyebbre nyúló első spoilert és sportos vörös-fehér-fekete fényezést kapott. Egyelőre mindkét jármű makettként létezik, motor egyikben sincsen, de a tervezők szerint az utcai változatba nem illene túl erős motor. „1,2-1,5 literes benzinmotort és fokozatmentes automata váltót kaphatna, ha gyártásba kerülne” – írják a gyáriak. Ez elég erőtelnül hangzik, ugyanakkor a Nismo változatot már 1,6 literes, turbós motorral dobnák piacra. Mivel a koncepció szerint a hajtáslánc hátsókerék-hajtású lenne, egy ilyen autó a következő egy-két évtized legnépszerűbb tuning-verdái közé tartozhatna.
Bár az IDx egyelőre tanulmány, már régóta hallani, hogy a Nissan szeretne versenyre kelni a Toyota GT86-ossal, és elkészíteni saját hátsókerék-hajtású kupéját. Az az érzésünk, ha megtartják ezt a formát, arra sokan ráharapnak majd – igaz, egy ilyen autó kifejlesztése nem lenne olcsó, hisz hozzá való, hátsókerék-hajtású padlólemeze nincs a Nissannak – egy ilyen struktúra kifejlesztése viszont euróban is milliárdos tétel. Viszont az is igaz, hogy jelenleg még csak hasonló autója sincs egyetlen konkurens gyártónak sem, így a Nissan egy lényegében nem létező piaci szegmenst tarolhatna le.
Saját képeink a tanulmányról, Tokyoból!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
