Már a premier pillanatában egyértelművé tette a McLaren, hogy a P1-ből korlátozott mennyiség készül. Ez érthető, hisz ha nem is vesztenek, nem is valószínű, hogy nyertnek a csúcstechnikát tartalmazó modellen – a célja inkább az, hogy megalapozza a márka hírnevét az utcai modellek piacán is.

A P1 esetében pontosan 375 eladásra szánt példány kerül majd ki a gyárból, legalábbis a ma ismert változatból. Ez egy bő egymillió eurós autóból viszonylag nagy mennyiség, ehhez képest gyorsan elkapkodták az összes példányt. Ráadásul a McLaren szóvivője szerint a vásárlók mintegy háromnegyede egyedi kivitelű, még drágább változatot rendelt a csúcs-McLarenből, de ez érthető is: ha már kiadtak egymillió eurót a világ egyik legkorszerűbb sportkocsijára, legyen az pont olyan, amilyennek szeretnék.
A csúcs-McLaren eladásai a hírek szerint nem indultak kivételesen jól, de az év közben több esemény is növelte az érdeklődést. Ilyen volt, amikor kiderült, hogy a P1-essel hét percen belül teljesíthető egy kör a Nürburgring Nordschleifén. De ugyanígy fokozta az eladásokat Észak-Amerika legismertebb, klasszikus autókat felvonultató rendezvénye, a Pebble Beach Concours d'Elegance, ahol egy McLaren F1 8,47 millió dolláros áron kelt el. Aki a lista végére került, az persze csak évek múlva kaphatja kézhez saját P1-esét, hisz a McLaren havonta legfeljebb tucatnyi autó előállítására képes. A mai napig csupán 12 példány készült a típusból, de ha teljes gőzzel folyik majd az összeszerelés, évi 100-120 autónál több akkor sem készül majd több.
A típus sikere annak ellenére sem nevezhető meglepőnek, hogy két nagyon komoly vetélytársa is akad. A P1-essel lényegében egyszerre mutatták be a LaFerrarit, amelyből 499 példányt gyártanak 1,3 millió euró körüli áron, a Porsche pedig szintén bemutatta már a 918 Spyder szériaváltozatát, amely a McLarenéhez hasonló hajtásrendszert kínál nagyon hasonló teljesítménnyel, 770 ezer euróért. Ám úgy tűnik, mindhárom modell el fog fogyni, hisz ezek az autók nem csak sportkocsinak kivételesek, de befektetésnek is: tíz-tizenöt év után általában jó haszonnal lehet túladni rajtuk.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, mentőhelikopter a helyszínen
A munkálatok idejére a Zsámbék-Herceghalom felé vezető lehajtó ágat lezárták.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
