Az évtized Volvója?
A Volvo gyakorlatilag az 1992-es Ecc tanulmány bemutatása óta, azaz bő húsz éve a Peter Horbury által kiötlött formát variálja. Azóta nem rajzoltak olyan szériamodellt, amelyen ne bukkanna fel a jellegzetes csónak-forma övvonal és az abból kinövő hűtőmaszk, vagy az emeletes csomagtér-forma. A Frankfurti Autószalonra szánt Concept Coupé tanulmány azonban úgy marad felismerhetően új, hogy közben egész más mint bármi az elmúlt húsz évben.

Ez nem véletlen: a formák egyhangúságát a Volvónál is észervették, ezért új vezető tervezőt szerződtettek. És a típus bemutatása kapcsán tett nyilatkozatai alapján úgy néz ki, Thomas Ingenlath érdemei elismerése mellett nyugdíjba küldi a régi Volvo stílust, ennek az újnak a kedvéért. „A Concept Coupé nem csak egy futurisztikus álomautó. Arra terveztük, hogy megmutassuk az új tervezési irányvonalunkat: a jövő Volvóinak magabiztos fellépését, az új arányokat és formai jegyeket. Bár a következő XC90 teljesen más típusú autó, fel fogják ismerni a rokonságot, amikor jövőre bemutatjuk a terepjárót” – mondta az út főtervező.
A Concept Coupé – amelynek jelentősségét ismerve igazán találhattak volna valami jellegzetesebb nevet – nem csak formai szempontból szakít a közelmúlttal. Már a Volvo saját fejlesztésű, könnyen átméretezhető padlólemezére építették, és benzinmotorja is a Drive-E turbómotor-családból származik, azaz már semmi nincs benne, ami az előző tulajdonos, a Ford alkatrész-raktáraiból érkezne. A hajtásláncról egyébként még annyit tudni, hogy a kétliteres turbós négyhengeres mellett egy, a hátsó kerekeket hajtó villanymotort is tartalmaz, így az összteljesítménye eléri a 400 lóerőt, és akár 600 Nm maximális nyomaték leadására is képes.
Visszatérve a formatervre, a Concept Coupé nagyon kellemes egyvelege az új és a régi ötleteknek. Az arányaiban van valami, ami halványan emlékeztet a P1800 kupéra, és a hűtőmaszk, illetve a hátsó kerekek feletti karosszéria-elemek is a legendás sportkocsit idézik fel. Ugyanakkor a részletek korszerűek, egyszerűek és letisztultak. A legszebb rész talán az autó hátulja: a határozottan elvágott csomagtartó hátsó felén elegáns, szögletes C alakú LED-es fénycsík fut végig, amely úgy teszi mozgalmassá az önmagában túl egyszerű felületet, hogy közben egy kicsit sem tolakodó.
Arról egyelőre nem tudni, hogy az elegáns, üvegtetős luxus-kupéból is készítenek-e szériamodellt, vagy sem, de az az érzésünk, egy ilyen, egyszerre stílusos és agresszív modell, mondjuk C70 néven, igazán jót tenne a márka arculatának.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
