Vegyen ön is Nürburgringet
Németország, sőt, talán egész Európa leghíresebb, és egyik legrégebbi versenypályája évek óta bizonytalan helyzetben van. Már tavaly júliusban csődeljárás alá került az üzemeltető cég, most pedig eladásra kínálják az egész komplexumot, szállodával, szórakoztató- és konferencia-központostul.

Az eladás híre már márciusban felröppent – akkor 130 millió eurós kikiáltási árról volt szó – de úgy néz ki, nem tolonganak a jelentkezők, mivel az eladással megbízott pénzügyi cég, a KPMG már újsághirdetésekben próbál befektetőket fogni. A Nürburgring önmagában persze nehezen működhet nyereségesen, legendás múltja ellenére: bár 1927 óta rendeznek itt versenyeket, és 1984-ben teljes modernizáláson esett át a pálya, az összességében több mint 28 kilométeres aszfaltcsík folyamatos karbantartásának költségét nem egyszerű kitermelni. Pedig 2007 és 2009 között egy befektetőcsoport komoly üzleti vállalkozást kezdett a területen, abban a reményben, hogy az autósport megszállottjainak érdeklődése szép hasznot hoz majd. Építettek vidámparkot, egy új hotelt és bevásárlóközpontot is, de az üzleti modell – részint az időközben Európán is eluralkodó gazdasági válság miatt – nem igazán működött.

Az az érdekes, hogy miközben elvileg a pálya a puszta létezése is veszélybe került, számos nagy autógyártó tart fenn fejlesztőközpontot a környéken, épp a pálya kedvéért, hiszen nagyrészt itt végzik az autók nagy sebességű tesztjeit, és sok típus az itt gyűjtött adatok alapján kapja meg a végleges futómű-hangolását, és egyéb beállításait. A bő húsz kilométeres Nordschleife ugyanis mindenféle típusú és sebességű kanyart tartalmaz. Emellett manapság reklám-célokra is használják a Nordschleifén elért körrekordokat. Az autógyáraknak tehát érdekében állna, hogy segítsék a Nürburgring komplexum működőképességének fenntartását, és ha néhány gyártó összefogna, akár a fejlesztési költségvetésükhöz képest is aprópénzért biztosíthatnák a hely túlélését.
Egyelőre úgy tűnik, a pálya sorsa a levegőben lóg, és nagy kérdés, hogy akad-e olyan befektető, amely hajlandó és képes lesz a pálya megvásárlásához, illetve folyamatos fenntartásához szükséges összeget előteremteni, illetve olyan üzleti modellt kidolgozni, amivel a Nürburgring legalább a saját működési költségeit fedezni tudja.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A helyes válasz középen vanRestaurálták: Toyota MR2 Turbo (1991)
Két ülés, középmotor, kivehető üvegtető, bukólámpa, alacsony súlypont – mi kell még a boldogsághoz?! Kanyargós út.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
