Kiderült a turbó-átverés
Mi itt Európában megszoktuk, hogy a gyár által közölt fogyasztási adatok csak az elméleti lehetőséget mutatják meg, de a valósághoz nincs sok közük. Észak-Amerikában azonban máshogy szocializálódtak a vásárlók: ha kiderül, hogy egy autó többet fogyaszt a katalógus-adatnál, abból könnyen lehet botrány, sőt, akár per is. Ráadásul a fogyasztóvédelem komoly üzlet: ha a népszerű Consumer Reports rosszat ír egy-egy autóról, az az eladásokon is meglátszik.

A fogyasztóvédelmi kiadvány ezúttal az autógyártóknak azt az ígéretét vizsgálta, amely szerint a benzines turbómotorok egyszerre nyújtanak nagy teljesítményt, és alacsony fogyasztást. Az állításokat a gyakorlatban kipróbálva azonban kiderült, hogy a kis turbók a hétköznapokban nem teljesítenek úgy, mint a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, nagyobb hengerűrtartalmú szívómotorok. A Consumer Reports vizsgálta többek közt a Ford Fusion (Európában Mondeo) 1,6 literes 173 lóerős Ecoboost turbómotorral kínált változatát, szemben a konkurensek hasonló teljesítményű 2,4 literes modelljeivel. A legjobb rivális, a Nissan Altima 8,2 másodperc alatt gyorsult 96 km/h-s sebességre és 7,6 liter benzinnel is elment száz kilométert, míg a Fusion 8,9 másodperc alatt érte el a 96-os tempót, és a beígért 8,4 helyett 9,4 liter benzint fogyasztott. Ráadásul a többi turbós modellel, így a Fiat 1,4 literes motorjával árult Dodge Darttal, valamint a Kia Optima és a Hyundai Sonata turbóváltozataival is azt tapasztalták, hogy jellemzően gyengébben gyorsulnak, mint a konkurensek és a fogyasztásuk akár 1-1,5 literrel meghaladja a szívómotoros modellekét.
Kérdéses persze, hogy a Consumer Reports mérési módszerei mennyire helytállóak, de ha az autógyárak szempontjából nézzük, a baj már megtörtént. A cikkre ugyanis milliók figyelnek majd, akik a továbbiakban aligha vesznek majd turbós autót a megszokott nagy hengerűrtartalmú négyhengeresek vagy V6-osok helyett. A CR egyébként olyasmit fedezett fel, ami tulajdonképp köztudott: turbómotorral csak úgy lehet alacsony fogyasztást elérni, ha a teljesítményt nem használjuk ki. Ha viszont meglovagoljuk a teljesítmény-többletet, az óhatatlanul a fogyasztás drasztikus növekedésével jár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
