A hivatalos neve SRT Viper, hisz a Chrysler sportrészlege, a Street Racing Technology készítette, és pontosan azt tudja, amit a rajongók elvárnak. A forma a legszebb elődöt, a GTS kupét idézi, csak az orra más - abban van valami a régebbi Ferrarikból. Benne pedig a Viper lelke, a tízhengeres könnyűfém óriásmotor üvölt. És ha igaz a gyáriak állítása, minden szempontból igényesebb, mint bármelyik elődje.
Aki egy percig is úgy gondolta, hogy a Chryslernél dolgozó szakemberek elfelejtették, hogy kellene dögös sportkocsit építeni, most megkapta a választ. Az új Viper az elődök legszebb hagyományainak ötvözete, sőt, annál még egy kicsivel több is. Ugyanakkor a tervezők nem estek túlzásokba: nem a V10-es motor teljesítményét növelték a kezelhetetlenség határán túlra, inkább a karosszériát próbálták addig fejleszteni, hogy elbírjon a teherautóba illő blokkal.
A motort is továbbfejlesztették, de maradt a 8,4 literes hengerűrtartalom, amiből ezúttal 640 lóerő és 812 Nm-es csúcsnyomaték érkezik. Nem túl nagy fejlődés a korábbi 600 lóerőhöz képest, viszont a kovácsolt dugattytúkkal, nátrium-töltésű kipufogószelepekkel, a kisebb ellenállású katalizátorral és az alumínium lendkerékkel elérték, hogy gyorsabban pörögjön fel, és a V10-es tömege is kisebb lett vagy 11 kilogrammal. Az óriási motorhoz Tremec TR6060-as hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, amelyet úgy áttételeztek, hogy az autó a végsebességét az utolsó fokozatban, a maximális, 6200-aspercenkénti fordulatszám mellett érje el.
Az autó megtervezésekor amúgy is figyeltek rá, hogy ne legyen rajta egy gramm felesleg sem, így vagy 100 kilogrammal könnyebb az új Viper, mint közvetlen elődje: a száraz tömege 1420 kilogramm körül van. Ennek ellenére vagy 50%-kal növelték a karosszéria merevségét, így az új sportkocsi jóval kiszámíthatóbban viselkedik. Az új burkolat nem csak formás, de egész hatékony is: a 0.364-es légellenállási tényező kifejezetten jó érték egy olyan autótól, amely nagy tempónál jelentős leszorítóerőt termel. A megfelelő lassulásról négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak, gyorsítás teljesen kikapcsolható rajtelektronika, kanyarban pedig szintén kikapcsolható menetstabilizáló, és az állítható lengéscsillapítás segít, hogy a Viper az úton maradjon.
A korábbi Viperek elnagyolt belső terük miatt kapták a legtöbb kritikát, így ezen is igyekeztek változtatni. A könnyű Sabelt üléseket két centivel lejjebb vitték, viszont magasságban 4, hozzában 9 centi állítási lehetőséget biztosítottak. Az anyagok is jobb minőségűek belül, mint bármikor korábban, és a funkciók többsége a központi érintőkijelzőn keresztül érehtő el. A drágábbik, GTS változat ráadásul teljes bőr kárpitozást kapott.
Az új SRT Viper brutális műszaki alapjai ellenére okosan megépített sportkocsinak tűnik, amely tökéletesen alkalmas lehet arra, hogy a Chrysler arculatát pozitív irányba befolyásolja, és versenyben maradjon a Corvette-tel a legjobb amerikai sportkocsi címért. Ennek érdekében készítik már a versenyváltozatot is, amelyből két példány gyári színekben indul majd a 2013-as American Le Mans sorozatban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
