A Volkswagennél most minden az MQB-platform körül forog, sőt, az új A3 képében megjelent már az első modell, amely erre a szabadon nyújtható, szélesíthető alépítményre épül. A Volkswagen Cross Coupét is az MQB-ból legózták, majd belepakoltak mindent, amit műszaki szempontból ma menőnek tartanak: dízel-plugin-hibrid-összkerékhajtás.
Azon csöppet sem csodálkoznánk, ha ebből még lenne valami – nemcsak a technikából, hanem a kupésított kompakt SUV-ból is. A Cross Coupé ugyanis gyakorlatilag olyan hosszú – valójában még kisebb is – mint egy Tiguan, igaz, a tengelytávja lényegesen hosszabb. Azonban a VW gazdaságos építőkockáiból valójában összedobhatnának bármikor egy ilyen stílusú kocsit, ami nagyjából olyan viszonyban lenne a Tiguannal, vagy annak MQB-s utódjával, mint a BMW X6 az X5-össel. És még az sem kizárt, hogy a népek imádnák, a kérdés csupán az, hogy az Audi is ezt tenné-e, hisz náluk a Q3 biztosan megszenvedné egy ilyen VW létezését.
A Cross Coupé ugyanis, annak ellenére hogy semmi nagy formai truvájt nem tartalmaz, élőben kifejezetten jól mutat, egyszerűen azért, mert eladja a csapott alapforma és a négy gigantikus kerék. Belül a kiállított kocsi egészen autószerű volt, sőt, maga a szerelvényfal egy sötétebb árnyalatban egészen hihető, hús-vér szériaalkatrésznek tűnne, sőt, a kormányoszlopon a burkolatok és a bajuszkapcsolók is. A műszeregység és a központi kijelző már viccesebb, a műszer üzemmódtól függően más és más, például offroad módban megjeleníti a domborzati térképet.
Természetesen a teljes sajtóinformáció a megadott 1,8 l/100 km-es fogyasztás körül forog. A már-már örökmozgót közelítő energiafelhasználás a különleges, hálózatról is tölthető hibridrendszer érdeme, amely egy új, kétliteres TDI-motorból és két villanymotorból áll, ebből egy elöl, egy hátul hajt. A Cross Coupéból gyakorlatilag ugyanúgy lesz 4x4-es autó, mint a Peugeot 3008 HY4-ből: amikor kell, bekapcsol a hátsó villanymotor, az első és a hátsó tengely között ugyanis nincs mechanikus kapcsolat, azaz például kardántengely. Hely sem lenne neki, mivel a VW a kardánalagútjában hordja a 9,8 kWh-s Li-ion akkucsomagot.
A Cross Coupé többféleképpen képes közlekedni. E-City módnak hívják azt, amikor csak a hátsó, 85 kilowattos (ez kb. 115 LE) villanymotor hajtja, E-SPort módban viszont már az első, 40 kilowattos (54 LE) villanymotor is működik. Az autó tisztán elektromos hajtással 120 km/órás sebességgel képes haladni, a megtehető távolság pedig elérheti a 45 kilométert. Ezek már teljesen elfogadható paraméterek lennének, ha mondjuk napi munkába járásról lenne szó.
Azonban nem csak erről van szó. Mert még ott van egy 190 lóerős dízelmotor is, amelyet elektromos módban egy kuplung leold a hajtásrendszerről. Ha viszont működik, egy hatfokozatú DSG-n keresztül érkezik meg az ereje, egyébként ezzel is tud önállóan haladni.
Ha a vezető épp nem az 1,8 literes fogyasztásra játszik, hanem simán sport módba kapcsol, a TDI-ből 400, az első villanymotorból 180, a hátsóból pedig 270 newtonméter érkezik, tehát feltételezhető: a Cross Coupé jól megy. Így is van, hatfél alatt van százon és kettőhúsz a vége. Offroad üzemmódban tartósan képes a hátsó villanymotort használni az autó, akkor is, ha az akku töltöttsége alacsony. A szenzációs 1,8 literes fogyasztás természetesen abban az esetben elérhető, ha teljesen feltöltött akkukkal indulunk el, és így teljesítjük az európai mérési ciklust. Azaz az 1,8 liter mellé kell egy kis áramot is tankolni a konnektorból. A tanulmányautóról egyébként szokatlanul bőséges műszaki információt adott meg a VW, például az is kiderül, hogy a Cross Coupé tömege 1858 kiló, a csomagtartója pedig 380 literes. Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
