Az A3-as Audi a luxusautók Volkswagen Golfja, és nem csak műszaki értelemben. Népszerűségét kiszámítható lényének köszönheti: az Audi nem akarja meglepni a közönséget, csak az igényekhez és az aktuális divathoz igazítja az autóit egy-egy modellváltás során. Most is pontosan ez történt, és ennyi alighanem elég is lesz, hogy állja a sarat, hisz a lojális vevőkör tárt karokkal várja.
Ha valaki nem Audi-szakértő, tán meg sem mondja, hogy a képeken már az új A3-as látható. És ez nem az ember hibája, hanem az autó tervezőié, a háttérben pedig tudatos számítás húzódik meg. A márkától ugyanis pontosan ezt várják: kiszámítható minőséget és jól felismerhető identitást. A tervezők, ha a koncepción már nem változtathattak, a részletekben élték ki magukat. Mások a lámpák, a hűtőmaszk a többi Audiéhoz hasonlóan szögletesebb lett, és mindenütt felfedezhetők az új apróságok, amelyektől mégis azonosíthatóvá válik az A3-as legújabb generációja.
A megszokott karakter mögött pedig egy vadonatúj autót találunk: a hajtás elemein kívül kevés alkatrésznek van bármi köze az elődmodell megfelelő elemeihez. A padlólemez az új, rugalmasan átméretezhető MQB rendszer egy változata – az Audinál nem is lesz több, hiszen a nagyobb autókat a hosszmotoros MLB padlólemezre építik. Hogy ennek köszönhető-e, vagy másnak, nem tudjuk, de az A3-as, amellett, hogy méreteiben alig változott – egy mm-rel rövidebb, 12-vel szélesebb és ugyanolyan magas, mint volt – 80 kilogrammal könnyebb lett – az 1,4 literes turbós változat 1175 kilót nyom. Ezt egyrészt azzal érték el, hogy a tartóelemek nagy része nagyszilárdságú acélból készül, míg a terhet nem viselő alkatrészek egy jelentős hányadát alumíniumból készítik.
A változatlan méretek ellenére igyekeztek a tervezők tágasabbá tenni az autót. A hosszabb tengelytáv miatt nagyobb hátsó lábteret alakíthattak ki, az első ülések pedig lejjebb kerültek, ami a térérzetet befolyásolja előnyösen, hisz a fej körül több tér maradhat. Külön figyeltek arra, hogy hátul is kényelmesen elférjen három fő – legalábbis a gyáriak ezt állítják. Helyszínen dolgozó kollégáink szerint azonban érzékelhetetlen a térkínálatbeli különbség a két generáció között. A csomagtér 365 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1100 liternyi tér nyerhető a csomagok számára, ami jó átlagosnak nevezhető ebben a kategóriában.
A motorválaszték persze csupa ismerősből áll, ahogy ezt a Volkswagen csoporttól már megszokhattuk. A benzines választék az 1,4 literes TFSI turbómotor 122 lóerős változatából, illetve az 1,8 literes TFSI motor 180 lovas kiviteléből áll, legalábbis kezdetben. Dízelmotorból egyelőre ennyi sem lesz, a gyártás beindításakor csak kétliteres, 143 lóerős TDI motorral lesz kapható a típus. Később persze bővítik a kínálatot, így lesz 1,4 literes turbómotor hengerlekapcsolással, valamint 1,2 literes alap-turbómotor és 1,6 literes dízel is – ahogy máskor is, az Audi szép fokozatosan építi ki a palettát. Természetesen minden motorhoz elérhető lesz a stop-start automatika, és a kisebbik dízelből ígérnek egy változatot, amely 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási értéket produkálhat.
A most bemutatott háromajtós karosszéria-fronton is csak a kezdet: természetesen lesz ötajtós modell, sőt, négyajtós szedánt is terveznek, ha már a Mercedes is belengette, hogy készít ilyet az A osztályból. Az új A3-ast az év végéig az összes európai országban bevezetik a piacra, de Észak-Amerikában és a Távol-Keleten is fontos szerepet szánnak a típusnak.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
