Az 599 Fiorano sem volt lassú autó, de lassan kezdett kínossá válni, hogy a 458 Italia már papíron is sokkal gyorsabb és alig gyengébb, így a leváltását nemigen lehetett halogatni. A Ferrarinál szokatlan módon ezúttal nem az előző modellt reszelgették tovább: alig hat év után teljesen új modellel váltják fel, amely az F12 nevet kapta a keresztségben.
Ugyan az előző orrmotoros csúcs-Ferrarit sem neveznénk csúnyának vagy visszataszítónak, valahogy hiányzott belőle az erőteljes karakter, amely a legvonzóbb maranellói sportkocsik sajátja évtizedek óta. Érezhették ezt a gyáriak is, mert az F12-es sokkal markánsabb, érdekesebb karakter lett hatalmas, rácsos harcsaszájával és érdekes ívű övvonalával. Ugyanolyan drámai a különbség, mint az F430 és a 458-as között. Az F12-es azonban nem csak pofásabb, de hatékonyabb is, mint az elődje.
A Ferrarira nem vonatkozik az az amúgy univerzális szabály, hogy az újabb autó mindig nagyobb is: az F12 4,618 méter hosszú, 1,942 méter széles és 1,273 méter magas, azaz 4,7 centivel rövidebb, 2 centivel keskenyebb és 6,3 centivel alacsonyabb, mint az 599-es volt. A tengelytáv is rövidebb, az autó tömege is csökkent 70 kilóval – az új gép 1525 kilogrammos – az autó súlypontja pedig hátrébb került valamivel, így most a teljes tömeg 54%-a esik a hátsó tengelyre. Az érdekesebb forma egyben hatékonyabb is: növekedett a rajta keletkező leszorító erő, miközben a légellenállást is csökkenteni tudták, a formatényező 0,299 lett.
A motor ugyanaz a 6262 köbcentis 65 fokos V12-es, amelyet az FF-ben már bevetettek, csakhogy jóval nagyobb teljesítménnyel. A sportosabb kétülésesben 740 lóerőt ad le, így az F12-es 3,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 8,5 másodperc után pedig megvan a 200 km/h is. Az autó végsebessége persze bőven a kihasználható tartomány fölé adódik, de egyelőre a gyáriak is csak annyit mondtak, hogy 340 km/h feletti értékre kell számítanunk. Ami ennél sokkal többet mond, hogy az F12 az eddigi leggyorsabb utcai Ferrari a cég tesztpályáján, Fioranóban, 1'23”-es köridő érhető el vele. Kevésbé érdekes, de kétségtelenül örömteli változás, hogy részint a stop-start rendszernek köszönhetően a nagy V12-es vagy 30%-kal takarékosabb, mint kisebb és gyengébb elődje, és ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása is csökkent.
Élőben már a Genfi Autószalonon megmutatják az F12-est, de a forgalmazás várhatóan csak az év második felében kezdődhet meg Európában, más piacokon pedig 2013-ra is áthúzódhat a bevezetés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
