Leveti az egyenruhát az Audi
Ha Audi, akkor formaruha. A cég évtizedek óta készít szinte egyforma autókat különböző méretben, és ezért minden egyes új modellnél meg is kapják a magukét. Úgy néz ki, megunták a folyamatos savazást, így most új formatervezési stratégiát vezetnek be.
A formatervező részleg – amelyet egy rakás rajzolórobotnak képzeltünk eddig – most rákapcsol, legalábbis ezt ígéri a vezető tervező, Stefan Sielaff. Az akciótervnek nevet is adtak, bár itt még nem érezni az ígéretekben szereplő fantáziarobbanást. Az AQR elnevezés a három nagy modellsorozatot jelző betűkből áll össze: az A a személyautókat, a Q a hobbiterepjárókat, az R pedig a sportkocsikat jelöli. A programnak pedig épp az a célja, hogy a három modellsorozatot elválassza egymástól. Sielaff szerint olyan feltűnő eltérések lesznek az egyes modellszériák közt, mint az R modelleken erősen, az A modelleken közepesen, a Q jelzésű típusokon pedig alig megdöntött hűtőrács.
„Tudjuk, hogy egyesek szerint szedánjaink túlságosan is hasonlítanak egymásra, de ez változni fog: elsősorban az arányok megváltoztatásával szeretnénk elérni, hogy az Audikat könnyebb legyen megkülönböztetni.” – mondta a főtervező, majd hozzátette, hogy a fényszórók különböző kialakításával is igyekeznek elkülöníteni egymástól az egyes modelleket. A feladat persze nem egyszerű, hiszen az Audinak meg kell őriznie egységes arculatát – ehhez ragaszkodik az igazgatótanács – így maradniuk kell a jellegzetes, a márkát meghatározó elemeknek, amilyen manapság az óriásit ásító hűtőmaszk.
Elég régi problémája az arculat kialakítása az autógyártóknak, hiszen az sem tesz jót, ha minden modell egyforma, csak méretében és árában különbözik – az Audin kívül ezt a hibát követte el korábban a Volvo, mostanában pedig mintha a BMW is ebbe az irányba mozdult volna – ugyanakkor valamilyen mértékű kapcsolatot kell teremteni az egyes modellek között, ami jelzi, hogy mind azonos márkához tartoznak. Úgy néz ki, az Audi most egy egészségesebb kompromisszumot keres, bár hogy meddig jutnak ezen az úton, azt egyelőre nem könnyű megjósolni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
