Az előzetesek hosszú sora után lerántották a leplet a 911-es legújabb generációjáról, amely a lassú de céltudatos evolúció tökéletes példája. Mindenütt csak egy kicsit változtattak a tervezők, mégis egyértelműen fejlettebbnek látszik a 991-es, mint a kifutó modell.
A legfeltűnőbb változás a karosszérián érhető tetten: ezúttal nem csak egyes részleteket alakítottak át, de változtattak az arányokon is. A tíz centis tengelytáv-növekedés már látványos, és mivel a hátsó tengely előtti részt toldották meg, az új 911-es hátulja kap nagyobb vizuális hangsúlyt. Az autó amúgy is hosszabb lett 56 mm-rel – valamint szélesenn 65 és alacsonyabb 11 mm-rel – így az egész forma nyúlánkabb, kecsesebb hatást kelt, miközben sikerült megtartani a jellegzetes karaktert, amely az összes 911-est azonnal felismerhetővé teszi. Az autó orra látszatra alig változott, legalábbis a kerek lámpák megmaradtak, de valamivel nagyobbak, mint korábban. Hátul viszont a LED-es világítótestek formája is új, egész alacsony profilú, leginkább késpengére emlékeztető a körvonaluk, amelytől ha lehet, még karakteresebb az autó hátsó fertálya.
Az új karosszériában több alumíniumot alkalmaznak, mint bármikor korábban, csak a teherviselő elemek készültek nagy szilárdságú acélból. Részben ennek köszönhető, hogy az új Porsche nagyobb méretei ellenére 45 kilogrammal könnyebb lett, mint az elődmodell. A kisebb tömeghez ráadásul erősebb motorok társulnak. Az alapmotor kisebb hengerűrtartalmú lett, 3,6 helyett 3,4 literes, viszont így is kerek 350 lóerős, így az alapkivitel is 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t kézi, és 4,4 alatt a dupla kuplungos PDK automata váltóval. A 3,8 literes Carrera S 400 lóerős motorjával 4,3 illetve 4,1 másodperc alatt képes ugyanerre.
A 991-es nem csak dinamikusabb a 997-esnél, de az úttartása is jobb, ami a hosszabb tengelytáv mellett a szélesebb nyomtávnak és az alapáron járó 20 hüvelykes felniknek egyaránt köszönhető. Természetesen itt is alkalmazták az aktív hátsó szárnyat, amely lassú haladásnál nem rontja el a formát, de 120 km/h-nál kiemelkedik, hogy stabilabbá tegye az autót nagyobb sebességnél. Az erősebb változattal elérhető a PDCC jelzésű rendszer is, amely a karosszéria dőlését csökkenti minimálisra kanyarban.
A gyáriak egyelőre a németországi árakat közölték: a Carrera alapára 88 038 euró lesz, míg a legolcsóbb Carrera S-ért 102 436 eurót kérnek majd. A típus hivatalos premierjét ugyan csak szeptember 13-án tartják, viszont megrendeléseket már szeptember első napjától elfogadnak a márkakereskedések.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
