Az 1-es M változatából nem készül túl sok, pedig az érdeklődés hatalmas az M3-asnál könnyedebb sportmodell iránt, és a BMW sportos arculatának is jót tenne egy ilyen modell, amely a kínálat állandó része. Ez volna az M2-es, amelyről az M részleg vezetője is említést tett a közelmúltban.
Dr. Friedrich Nitschke persze csak annyit mondott, hogy az M2 igen lényeges eleme a BMW terveinek - többet hivatalosan nem is mondhatott - de az elmúlt napokban sok részlet is kiszivárgott az új típusról. A műszaki alapjait állítólag az F21 jelzésű padlólemez adja, amely az 1-es kupét és kabriót váltó 2-es sorozat utódja számára készül, de az M részleg ezúttal alaposabban belenyúlhat a formatervbe is, nem csak a motor és a hajtáslánc átdolgozása lesz a feladatuk. Ahogy az egyik belső informátor fogalmazott, nem követik az Audi kolbászgyári módszerét, azaz az M2-es orr- és farrészét is alaposan áttervezik, hogy felismerhetően különbözzön a gyengébb 2-es változatoktól.
A műszaki részleteken még dolgoznak a mérnökök, de úgy hallani, az már eldőlt, hogy dupla kuplungos automata váltót kap az M2-es, és kétféle motor is fejlesztés alatt áll, amelyek közül később választják ki a megfelelőt. Az egyik a jól ismert 3 literes, turbós sorhatos 350 lóerős, de az 1M-éhez képest takarékosabb és tisztább változata lenne. A másik, még érdekesebb gép viszont egy négyhengeres, de három turbófeltöltős motor, amely szintén bőven 300 lóerő feletti teljesítményt kínálna, de a hathengeresnél még kedvezőbb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással.
Mindez persze még nem több puszta spekulációnál, és egyhamar nem is derül ki, hogy mennyi belőle az igazság. Az M2-es BMW ugyanis 2014 körül érkezhet meg legkorábban, de egyes források szerint a bemutató akár 2015-re is áthúzódhat. Az M divízió persze nem csak ezen a projekten dolgozik, hiszen készül az M6-os és az M3-as utódja, sőt, hallani arról is, hogy a középmotoros M1-est is feltámasztják a közeljövőben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
