Megszoktuk, hogy a Mercedes nagyobb SUV-jaiba brutálisan erős motorok kerülnek, de az új M osztály megdöbbentően visszafogott lett ebből a szempontból. Sehol egy V8-as, viszont négyhengeres már van. Mintha húsz évet ugrottunk volna vissza az időben. Vagy inkább előre?
Tegnap még csak a fotóit nézegethettük, mára viszont a hivatalos sajtóanyag is kijött. Nincs benne sok meglepetés, hisz a formákat már ismertük, és ahogy sejteni lehetett, nagy műszaki újításokat nem tartogatott a Mercedes. Arra viszont meglett a magyarázat, hogy az új M osztály miért lett látványra nehézkesebb, konzervatívabb az elődjénél. A stílusváltás nem csak a formatervre jellemző, de az egész autóra. A gyáriak állítása szerint az eddigieknél sokkal jobb minőségű anyagokat találunk a belső térben – igyekeztek elérni az S osztály szintjét – viszont a motorválaszték finoman szólva vérszegénynek tűnik, persze az elődhöz és a konkurensekhez, és nem az átlagautókhoz képest.
A váltásra több jó oka is van a Mercedesnek. Egyrészt csökkenteniük kell az átlagos szén-dioxid-kibocsátást, ami nem igazán kedvez a nagy V8-asoknak. Másrészt a fiatalos modell szerepét a SUV-ok között már a GLK játssza, az M-ből így olyasfajta konzervatív középút-modell lett, mint az E osztály: nagy és elegáns, de már cseppet sem sportos. Így érthető, hogy az alapmotor az ML 250 Bluetecben a Mercedes 2,1 literes dízele, persze két turbóval, 204 lóerővel és 500 Nm-es csúcsnyomatékkal – de ez akkor is egy négyhengeres. A következő fokozat az ML 350 Bluetec, ebbe háromliteres, 258 lovas V6-os dízelmotor kerül, míg a benzinmotoros változatba, az ML 350 BlueEfficiencybe 3,5 literes, 306 lóerős hathengerest szerelnek. Sehol egy V8-as, legalábbis egyelőre, de ez nyilván annak tudható be, hogy a legnagyobb piacokon úgyis ezekből a változatokból adnák el a legtöbbet. Valószínű, hogy később lesz azért erőteljesebb AMG változat, de erre egyelőre várni kell. Az összes motorhoz a Mercedes hétfokozatú automata váltója, és állandó összkerék-hajtás jár.
A Mercedes persze itt is felvonultatja az összes létező elektronikus segítséget, a gyalogosfelismerő éjjellátó rendszertől a holttérfigyelőn keresztül az aktív parlolóasszisztensig, sőt, minden változat aktív lengéscsillapítással érkezik, és persze felárért szintszabályzásos légrugózással is kapható az új M osztály. Az új típus hivatalos premierjét egyébként a Frankfurti Autószalonon tartják ősszel, és még az idén megindul a forgalmazás is, alighanem az év vége felé.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
