Búcsúzik a Mercedes CLS
Az első generáció betöltötte küldetését, az elmúlt hat évben szép számmal hozott új, fiatalabb vásárlókat. Ősszel érkezik az utód, amelynek már keményebb konkurensekre kell számítania.
Rossz nyelvek szerint egy hibából született a négyajtós kupénak csúfolt négyüléses sportszedán. A klasszikus E osztály az ezredfordulón már annyival ódivatúbbnak, konzervatívabbnak nézett ki, mint a BMW 5-ös sorozata, vagy az Audi A6, ami az eladásokat is befolyásolta: Mercedest egyre inkább csak az idősebb korosztály vásárolt. Egy autógyártó számára nincs ennél félelmetesebb: hiába jók az eladások, ha a vásárlókör öregedni kezd, abból ha nem is azonnal, de tíz-tizenöt év múlva fogyni kezdenek a vevők, és az öreges arculat viheti magával az egész márkát. Ez történt Észak-Amerikában a Lincolnnal, és majdnem a Cadillac-kel is, a GM az utolsó pillanatban mentette meg a helyzetet.
Az első jelek már a Mercedesnél is mutatkoztak. Az E osztályt viszont túl drága lett volna a premier után egy-két évvel az alapjairól áttervezni, így inkább a kínálat bővítését választották Stuttgartban: csináltak egy minden BMW-nél vagy Audinál lendületesebb megjelenésű autót, a C129-est. Igaz, hogy hátul kevés volt a hely, viszont az új CLS motorjai erősek voltak, és mindenki utánafordult az utcán. Megint egy Mercedes, amellyel csajozni is lehet, meg persze poszterre tenni álmodozó tiniknek, akikből egyszer még vevő lehet.
Az első generáció tökéletes volt arra, amire megtervezték. Igaz, 170 ezer példány hat év alatt nem nagy mennyiség, de ahhoz épp elég, hogy a fejekben megváltoztassa a Mercedesről kialakult képet. Így már az E osztály konzervativizmusa sem hatott bántóan, hiszen ott volt az alternatíva: az egyik modellt a stílusával, a másikat a használati értékével lehetett eladni.
Most azonban elérkezett a váltás ideje. Elkészült az utód, a C218, amelyet az ősszel lepleznek le, így a régi gyártását le kellett állítani, hogy megkezdhessék az üzem átszerszámozását. Az őszig persze még kapható lesz a régi CLS raktárról, de egyedi rendeléseket már nem teljesít a cég – avval meg kell várni az új modellt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
