Minden a Mini Countrymanről
Kevesebbet sikerült megtartani az eredeti Mini kedves karakteréből, mint gondoltuk, de cserébe igazi tágas ötajtóst kapunk.
Tegnap még kénytelenek voltunk beérni az R60 kódjelű modell erősen szemrontó, kaotikus örvény-mintázattal álcázott előzetes képeivel, mára azonban nyilvánosságra hozták az autó képeit, és néhány lényegesebb adatát is. A Countryman névre keresztelt ötajtóson látható az igyekezet, hogy megtartsák a sajátos Mini stílust, de ez egy ennyire nem kisautós arányú autónál nem is olyan egyszerű. Eleve kilóg a képből az ötajtós kialakítás, és a viszonylag nagy méret, így – bár a tető, a sárvédőívek és a hátsó lámpák kialakítása hűen követi a kisebb Minikét – az összkép valahogy ormótlanabbnak hat. Érdekes, hogy az orrkiképzés ugyanakkor egyértelműen elüt az eddigi márkaarculattól. A lámpák nem kerekek vagy oválisak, hanem egész szabálytalan formájúak, és a Cooper S változaton a hűtőrácsot is megváltoztatták: az alsó kontúr átrajzolásával tovább erősítették a lefelé biggyedő száj-jellegét.
A legnagyobb mini sem egy óriás a maga 4,1 méteres hosszával és 2,6 méteres tengelytávjával, de egész élhetőnek tűnik az adatok alapján. A csomagtartója alaphelyzetben 350 literes, de a hátsó üléssor előrehúzásával a lábtér rovására 440 literig is növelhető – azaz gyerekekkel utazva kifejezetten tágas lehet – ledöntött ülésekkel pedig 1170 liternyi csomagot vihet magával. Ezekkel a paraméterekkel valamivel tágasabb, mint a B szegmens legnagyobb modelljei, azaz egy kisgyerekes család számára akár első autónak is megfelelhet.
A Countryman műszaki szempontból nagyrészt megegyezik a kisebb Minikkel. A motorválaszték tökéletesen ugyanaz: 1,6 literes benzinmotorok 98 és 184 lóerő közti teljesítményyel, illetve 1,6 literes PSA turbódízelek 90 vagy 112 lóerővel. A motorokhoz hetsebességes kézi, vagy kézzel is kapcsolható automata váltó választható. A futómű a padlólemezhez hasonlóan a kistestvérekből érkezett, viszont újdonság a feláras extraként kínált All4 jelzésű összkerék-hajtás, amely alaphelyzetben felezi a nyomatékot a tengelyek között, de bizonyos esetekben akár a teljes teljesítményt is a hátsó kerekekre irányíthatja.
Ahhoz nem is fér kétség, hogy a Countryman lesz a legpraktikusabb Mini az összes körül: tágasabb lesz, mint a többi, az utasteret könnyebb lesz megközelíteni, és készül belőle összkerék-hajtású kivitel is, amivel havas, csúszós úton nyilván sokkal nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a fronthajtású modellek. A kérdés az, hogy a közönség hogy fogadja majd az ormótlanabb arányú típust, hisz a Mini sikerében kétségtelenül hatalmas szerepet kapott eddig az autók kedves karaktere – ami erre a modellre láthatóan kevésbé jellemző.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Júniusig nem emel árakat a Nissan Amerikában, de utána...
A gyártó a meglévő készletéből vészeli át a következő hónapokat.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
