Folyamatos hátszélben
A feltaláló által kiötlött elektrolitból pár gyűszűnyi két liter csapvíz áramfelvételét a tízszeresére emeli. A vízbontással fejlesztett gázt szilikoncsövön keresztül a légszűrőházba vezetik, a motor pedig elnyeli. Körülbelül ebből áll a Burn-R gázfejlesztő kütyü, amelyet a Totalcar tartós tesztelésnek vetett alá.
![]() |
A teszt 15+15 ezer kilométerén
rá kellett jönnünk, hogy az elv tényleg működik, minden
fordulaton jobban húz az autó, csak a megvalósítás döcög kissé. A
6,5 (városban 7,5) literes fogyasztást kellett a készüléknek még
lejjebb rugdosnia. Fénykorában ez sikerült is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Állítólag dízelekhez és taxikhoz nagyon viszik, amúgy pedig
kerül belőle mindenféle rendű és rangú járműbe. Kétüteműeknél a
szennyezés csökkenését, más autóknál a teljesítmény javulását
várják a csapvizet lassan lebontó szerkezettől. Köbcentitől függően
növekszik az alkalmazott elektróda mérete és a készülék ára.
Az általunk tesztelt példány - valljuk be őszintén - rémesen fest. Leánykorában valami mikrohullámú sütővel dacoló tárolóedény, vagy mosóporos doboz lehetett, de az inkognitóját előttünk is megőrző feltaláló kezei között acéllemezből hajlított elektródák kerültek bele, majd olvasztott műanyaggal körben leforrasztotta.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A doboz egyik sarka felnyitható, ott megy bele a víz.
Ragaszkodtunk hozzá, hogy erről a darabról készült fényképekkel
díszítsük a beszámolót, bár időközben elkészült egy tetszetősebb és
gáztömörebb fémdobozos kivitel. A teszt alanya fél év után is
ideiglenesen kijelölt helyén, az ötliteres ablakmosó tartály
helyére pántolva tartózkodik. A készülékkel még nem kellett műszaki
vizsgán megjelenni, de állítólag nem számít engedélykötelesnek,
mert a beszerelése nem jár a motor megbontásával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kiszáradni viszont a doboz nem szeret, tudtuk meg tavaly
májusban, amikor a készülék bekerült a tesztelésre használt autóba.
Utóbbiról legyen elég annyi, hogy 1986-os Lada 2107, széria motor
MM vezérműtengellyel,
teljesen síkba burkolt fenéklemezzel, kiegyenlített
benzinszállítással, utánporlasztóval (UIS), és a teszt hónapjai
alatt egyre hatékonyabbá váló gyújtással. A 6,5 (városban 7,5)
literes fogyasztást kellett a készüléknek még lejjebb vinnie.
Fénykorában ez sikerült is.
A beszerelés előtti hétvégén Berlinben jártunk, 2500 kilométeren 6,5 liter alatti átlagfogyasztás jött ki, részben több száz kiló teherrel. Utána városban 7,2-7,3 litert evett, de amikor nem volt benne a naponta teljesített hegymenet, 7 alatt maradt. Innen nyitott a Burn-R.
A feltöltés-beállításnál a sima csapvízhez néhány csepp (anya)tejszerű, sárgásfehér vegyszert (a kép bal szélén) tettek, amitől az áramfelvétel nyomban felment 0,36A -ról 4A fölé. Utána nem sokkal kicsit zavarossá vált (romlott zöldségleves színű, fehéressárga alapon zöld pöttyökkel), néhány nap alatt pedig leült az aljára egy néhány mm vastag vörös zaccréteg. Ezen kívül az elektróda rozsdaszerű réteget növesztett, mint utóbb kiderült, a vegyszer rozsdásodást gátló alkotórésze nem muzsikált jól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Menet közben az első kilométereken
tényleg meglepően élénkült tőle az autó. Az első hétvégén
aztán szelephézagot állítottam, kitisztítottam a gyorsítófúvókát,
sőt kipakoltam a csomagtartóból, így tényleg jobb lett. A
gumicsőben 3 centis vízdugó keletkezett a párától, a gáz ezt
emelgette keservesen, hogy átjusson. Érdemes egy irányban
folyamatosan emelkednie a csőnek.
Az első időben nyomban belekerült egy 1300 km-es németországi út. Rögtön 6 literes fogyasztást vártam, de kifelé szembeszél volt (7 liter), hazafelé pedig 100 kiló plusz csomaggal, osztrák benzinnel és hátszéllel 6,1 liter jött ki.
A visszaúton derült ki, hogy nem működött a cucc végig (besokallhatott az egy nap alatt 1300 km-től). Azt vettem észre, hogy nem bugyog a készülék, és nem akar fogyni a víz. A 20 amperes biztosíték volt kilazulva. Utána ugyanazon az úton (A1 autópálya Bécs felé) továbbmenve tényleg élénkebb lett. Az győzött meg végképp, ahogy a kocka Lada széria Econ műszerén világosan látszott: kisebb gázadás mellett kezd el húzni. Mintha a pár perccel korábbihoz képesz valami plusz erő kezdte volna tolni (100 kmh tartós, a műszer mutatója a sárga határán - remember hátszél).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt követően városban naponta 50 km került bele, de a bugyogás teljesen lehalkult. A beszerelésnél figyelmeztettek, hogy a bejáratás ezzel jár, és meg kell megint nézetnem, hogy kicsit rádúsítsanak a vegyszerrel. Az egyik elektródáról csillogó lapokban lepergett, és a doboz aljába hullott a külső felszín, ezért teljesen kimosták az egészet.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
