Kínában pörög az üzlet
A világ legmagasabb betonpumpáját egy V8-as Scania tehergépkocsi hordozza, amelynek köszönhetően a Scania bekerült a Guiness Rekordok könyvébe. A kínai gépgyártó vállalat, a Zoomlion építette a betonpumpát, amely 101 méter magasságú, 7 szakaszból áll, az utolsó négy közülük szénszálas.

Az elmúlt években a betonpumpákat gyártó vállalatok egymást felülmúlva közelítettek a 100 méter magasságú álomhatárhoz. A Scaniát a Zoomlion bízta meg azzal, hogy készítsen egy tehergépkocsit a hatalmas felépítményhez.
Annak érdekében, hogy a jármű megbirkózzon a hét részből álló pumpa súlyával, a megrendelő egy héttengelyes alvázat kért. Az alváz a svédországi Södertäljeban készült el a Laxå, különleges járműveket gyártó vállalat segítségével. A 620 lóerős, V8-as motorral hajtott 15,5 méteres alvázú jármű a Scania valaha gyártott leghosszabb alváza.
A felépítményt a Zoomlion egy olasz építőipari berendezéseket gyártó vállalattal, a Cifa-val közösen fejlesztette ki és saját gyártóegységében, a Kína középső részén található Changsha városában készítette el.
A teljes jármű összességében 18,5 méter hosszú. A szerelvény legnagyobb különlegességét az adja, hogy a pumpa egy normál alvázra került felszerelésre, nem pedig egy speciális járműre, így az minden méretében, azaz szélességében is megfelel a közúti közlekedés előírásainak és szabályainak.
Különleges rekord
„Officially Amazing” (Hivatalosan is bámulatos) – ez a Guinness Rekordok szlogenje, annak a vállalatnak, amely világ legnagyobb példányszámban eladott könyve mögött áll, illetve amely a megtisztelő díjat a Zoomlion-Cifa-Scania járműnek adományozta.
A Scania 2008 óta szállít járműveket a Zoomlion-nak. A tehergépkocsi-alvázakat minden egyes megrendelésnél a Zoomlion kérésének megfelelően, egyedi darabként, személyre szabottan készítették el, így könnyítve meg a felépítmények elhelyezését.
„A Scania a betonpumpák számára készülő teherautók prémium szegmensében elfoglalt erős helyzete a szervezet kereszt-funkcionális munkamódszerének sikerességét mutatja.” – mondta Peter Sjöblom, a Scania Kína ügyvezető igazgatója.
Az épülő Kína
A Zoomlion-nak leszállított tehergépkocsik általában hathengeres motorral szereltek, a betonpumpákat pedig hidak és magas épületek építésénél használják. A maximális üzemidő biztosítása érdekében a Scania Kína külön képzést tartott a Zoomlion alkalmazottainak, valamint saját szerelőiből is létrehozott egy olyan csapatot, amely bármilyen működési zavar bekövetkezése esetén azonnali segítséget nyújthat.
A „101-es pumpát” kiállítják a 2012. november 27-30 között Shanghaiban megrendezésre kerülő kínai Bauma 2012 kiállításon, amely az építőipari gépekre, berendezésekre szakosodott szakmai szemle. A pumpa egyelőre prototípus stádiumban van, még számos további alapos szerkezeti és funkcionális teszten kell keresztülmennie. Az elsődleges piaca Kína lesz, de könnyen előfordulhat, hogy Európában is kereslet mutatkozik majd rá.

Az oldalról ajánljuk
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
