Nem akarom, hogy leégjen az autóm, teszek ellene!
Amikor a RulettAstra a MűhelyPRN boncasztalára gurult, az egyik legfájóbb pont az volt, amikor közölték velem, így ne járjak az autóval, mert ki fog gyulladni. Bambán néztem, aztán feltűnt, hogy az autó egész alja száraz, de a tank egy pontján valami párállik. Úgy voltam vele, biztos csak a mosás utolsó foltjai, de nem, a benzin kitartóan szivárgott, ugyanis az egyik tankot tartó pánt a 20 év rázkódásainak hatására kilyukasztotta, Márpedig az Astra még épp csak 22 éves, ilyenkor még nem dívik az inkontinencia.
A RulettAstra a vírushelyzet miatt kicsit takaréklángra került, de végre lehet folytatni, ezt a tankszerelést különösen vártam. Kifejezetten az a fajta művelet, ami fejben könnyen, gyorsan megvan: bilincsek ki, csövek le, új tank vissza, aztán szisszenhet a sör. Viszont volt már részem pár olyan szerelésben, ami fejben elég jól ment, aztán órákon át egyre komolyabb problémák jöttek szembe, szaknyelven szóval beszopódtunk.
Viszont ha az Astra már úgyis a gödöllői Autoscope Bosch Car Service-nél pihent a motorfelújítás okán, így a dugattyúfűzés előtt a tartálynak is nekiveselkedtünk. Jobbkor nem is jöhetett volna a dolog, Csaba Instagramon üzent, hogy van egy soha fel nem használt tankja, szívesen felajánlja az Astra jobbulásához. Nem álltam ellen, meg is történt az ünnepélyes átadás, itt a tank éppen a bringám és egy fél háztartás mellé csúszott be a nyolcas Golf csomagtartójába.
Szép élet, pulzus nélkül
Emlékszel még a rendes kombira? A Golf Variantnak nem sok hibája van, épp csak vágyni nehéz rá.

Kisebb hitvita alakult ki, hogy kell-e valamilyen festék a tankra, végül Feri bácsi meggyőzött, hogy ha már eleve van rajta felületkezelés, kár erőlködni, jó lesz. Ezzel a felkiáltással kezdtük meg a bontást, szerencsére rám egyáltalán nem jellemző módon előrelátó voltam, így csak 2000-ért tankoltam, mikor hetekkel ezelőtt elvittem az Astrát wellnessezni. Lehúztuk a betöltő csövet, a visszatérő ágat, és a motor felé vezető benzincsövet magát. Emellett csak a szintjelző szenzorát és a benzinpumpa tápcsatlakozóját sem akartuk letépni, amikor leeresztjük a tankot, így ezeket is kihúztuk.
A tankot magát két acélpánt tartja, az egyik oldalon egy-egy stift, a másik oldalon két csavar rögzíti. A csavaroknál kicsit tartottam attól, hogy a rozsda erősebb kötést képez a menetben, mint az acél maga, de végül könnyebben oldódott, mint egyszeri instamodell a NER-bulin. A tank leengedése nem volt különösebben nehéz, inkább sokkezes feladat, nehogy lebillenjen a műhelysegédről. Ha mindent jól csináltunk (és mindent jól csináltunk), akkor már csak a tank tetején lévő szuszogót kell lehúzni, és 22 év után a tank elhagyta egykori helyét.
Kíváncsiságból a tankban lévő cirka 10 liter benzint (nem tankoltam sokat, de több volt benne, mint vártam), kiöntöttük egy szűrőn át, mert kíváncsiak voltunk, mi kering a tankban. Miután kellően kilötyögtettük, minimális törmelék gyűlt fel, vagyis jellemzően jó benzinnel tankolták az autót, és nem jártak alacsony üzemanyagszinttel. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az autónak egy-két tulajjal ezelőtt még lehetett gazdája.
Az új tank beépítése előtt még az AC-t és a szintjelző szenzorát is át kellett építeni. Az AC pumpa talpa egyben dugó is, a külső oldala elég rosszul nézett ki, ezért drótkorongoztuk, majd lefújtuk feketére, hátha kicsit tovább bírja, meg igényesebbnek is hat. A tankhoz járt friss tömítés is, ezzel szépen visszajátszottuk a pumpát a helyére. Érdekes tapasztalás, hogy a tank alján egy fém karima nem engedi ellöttyenni az üzemanyagot, mindig azt hittem, hogy ezt több, kisebb terelőlemezzel oldják meg. Szintén meglepődtem, hogy a szintjelző potmétere teljesen nyitott, a vezetőn futó érintkező tulajdonképpen folyamatosan ázik a benzinben. Ez is kapott egy tömítést, és bekerült a helyére.
F astrás lelki vezetőmtől azt a tippet kaptam, hogy a tank visszaépítése előtt az acél pántokra tegyek bicikli gumibelsőből vágott gumibetétet, hogy a két fémfelület ne közvetlen érintkezzen. Pont volt nálam, így ezt is méretre szabtuk, majd az összes csövet és csatlakozót a helyére raktunk, a bilincseket újra cseréltük. Egy pillanatra belénk állt a pánik, hogy a kipufogócső beleér a tank peremébe, aztán kiderült, hogy azért, mert hengerfej hiányában valamennyire lóg a teljes kipufogórendszer, ha visszakerül a helyére, már meglesz az egészséges hézag a tank mellett.
Ha igazán igényes akartam volna lenni, leveszem a pántokat, drótkorongozom, festem, és csak ezek után teszem fel, de sajnos ez csak utólag jutott eszembe. Viszont lesz még erre alkalom, hiszen hamarosan megkezdődik a lakatolás folyamata, ehhez pedig amúgy is le kell venni a tankot. De mielőtt felsír a flex, a helyére kerül a hengerfej, és be kell indítani a motort, jövő héten pedig ez is bekövetkezik.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron, a Youtube csatornánkon, az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!
Csatlakoznál?
Ha támogatóként beszállnál a projektbe, akkor írj a rulettkerek@mail.totalcar.hu címre.
Köszönjük a szerelésben nyújtott segítséget a gödöllői Autoscope Bosch Car Service munkatársainak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
